Sover bättre med öppet fönster o tågljud

Mer
3 år 4 månader sedan #1300920 av Richard
Jag har fortfarande fönstret öppet i sovrummet trots att det närmar sig 0-gradigt på natten. Jag sover bättre när det är lite kyligt o man kan krypa under täcket. Sen hör jag tågen också, stationen ligger ca 800 m raka vägen. Jag tycker det är mysigt! Men nu ska dom bygga en trafikled utanför vårt hus! De e trist... :( Vi hade folkomröstning o det blev nej till trafikleden, men sen ändrade sig kommunfullmäktige o de ska bygga den ändå... :evil:

Vaknar jag nån natt o tycker det är för kallt, så lägger jag mig på soffan i vardagsrummet istället!
Mer
3 år 4 månader sedan #1300925 av Geta
Som barn bodde jag nära Västra stambanan och hörde tågen komma och gå. På nätterna var det många godståg.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300929 av memphis
Det är en skön känsla att bo nära tåget. Känns som en koppling till resten av världen, precis som en flod.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300939 av Amandara
Jag bor oxå några 100 m från järnvägsstationen. Men min lägenhet ligger åt söder och järnvägen är åt norr. Mycket praktiskt när man ska ut och resa. Till Stockholm åker jag ibland då, för att hälsa på brorsan och hans barn. Annars reser jag inte.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300948 av Cosmos
Bor ganska nära järnvägen men hör aldrig något från den. Här bygger man ordentliga ljudväggar runt järnvägen just för att det går godståg om nätterna.

Själv sover jag som en stock i soffan men väl i sängen är jag helt plötsligt vaken och sätter på TV:n som är enormt sövande när det är kriminalreportage och spökhus som sänds.
Mer
3 år 4 månader sedan #1300949 av Geta
Hade en kompis som också sov på soffan och aldrig i sängen.