Sover bättre med öppet fönster o tågljud

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1300995 av Pimed
Vad jobbigt med svängningar i humöret! Det kan jag relatera till med min borderline där jag har oxå svängningar. Det är väldigt frustrerande. Jag kan hata någon för nästa sekund dyrka marken den går på. Jag kan bli rätt så elak. Men jag tror det är en social sjukdom i kombination på mina och andras energier.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 4 månader sedan #1301023 av krokus

Pimed skrev: Men herregud! Varför stod du inte tillräckligt länge i kön i tid så du kunde välja och vraka och få billigare hyra som ålderspensionär?

Jag har stått i både Uppsalas bostadsförmedling och Stockholms bostadsförmedling sedan 2006. Men nu vill jag inte flytta mer! Det är för jobbigt.

Om det blir marknadshyror i Stockholm+förorter+kranskommuner är däremot Uppsala ett alternativ för mig.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301026 av Cosmos
Bor du i Stockholms innerstad?
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1301033 av Pimed
krokus,

Jag står i Göteborg, Lund, Sundsvall, Örebro och några mindre samhällen. Stod förut i sthlm, men jag kommer inte vilja i nuläget aldrig bo i sthlm igen så som det känns nu. Så därför sker jag i att betala avgiften. Det som blir nästa flytt är nog till Lund. Sedan Uppsala eller Sundsvall. Kanske Örebro. Men Göteborg har jag för jag åker dit så ofta tänkte skaffa bostad hyra ut i andra hand men att jag kan komma och hälsa på. Hyra ut till nån kompis, släkting eller bekanta. Någon man känner till någorlunda iaf. Finns flera tänkbara som jag kan tänka mej som skulle vilja hyra. Andra hand hur länge man vill. Nämen typ. Vem tackar nej till det?

Jo flytt är jobbigt! Vad innebär marknadshyror?
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1301041 av Admin1
Storstäderna har för höga hyresnivåer och det krävs egentligen hög lön för att bo där. Med sjukersättning skall man helst bo i utkanten och med låg hyra. Är hyran under 3000 kr/mån får man 100 % i bostadstillägg.
Mer
3 år 4 månader sedan #1301044 av krokus
Cosmos,
Nej. Ett tag bodde jag i studentlägenhet i innerstan (Gärdet), men när jag slutade plugga sade jag upp den.

Pimed,
Marknadshyror innebär att lägenheter i attraktiva områden får betydligt högre hyror. T ex om de har sjöutsikt eller ligger centralt. Detta kommer göra att fattiga bara har råd att bo långt ifrån centrum. Det blir alltså mer segregation.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Marknadshyra