ECT

Mer
3 år 3 månader sedan #1311912 av Geta
Svar från Geta i ämnet ECT
Jag tappade inte heller minnet.

Richard, det hände kanske inget märkvärdigt under tiden som du inte minns.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311913 av Richard
Svar från Richard i ämnet ECT
Nä, egentligen inte så mycket...

Jobbade på fabriken 99-03, gick en kurs för att komma ut på arbetsmarknaden -04, var i Thailand -05, var i färgaffären -06, var helt isolerad -07 o började på daglig verksamhet -08. Sånt minns jag ju, men inte så mycket detaljer.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311923 av memphis
Svar från memphis i ämnet ECT
Det kan bero på annat än ECT att minnet sviktar, Richard. Jag har själv dåligt minne för detaljer och har aldrig fått ECT.

Men som jag berättat förut träffade jag en tjej på psyket som hade fått ECT och hon hade väldigt dåligt närminne. Hon mindes inte vad hon sagt för bara ett par minuter sen.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311927 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet ECT
Man kan få minnesstörningar av depressionen och eftersom ECT sällan sätts in på annat än svår depression, så är det vanskligt att veta vad som orsakar att man tappar minnet.

Jag har fått två serier om 10 ECT-behandlingar och mitt minne är inte helt intakt, nej. Men, jag var så svårt deprimerad att jag var katatonisk (lystrade inte ens på tilltal) och ECT hävde det livshotande tillståndet, så jag är nöjd.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 3 månader sedan #1311939 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet ECT
Psykosmediciner har en tendens att ge minnesstörningar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311942 av Geta
Svar från Geta i ämnet ECT
Dagarna kan vara gansk likadana för oss psykpatienter, så det finns kanske inget att minnas. Det bästa är att göra dagboksanteckningar för att minnas.