börjar må riktigt dåligt igen

Mer
3 år 3 månader sedan #1312554 av mrsearlgray
har försökt att stå ut i några månader men nu går det inte längre, jag mår skit, orkar ingenting, sover hela dagarna eller så sover jag inte alls, har fått tillbaka paranoida tankar igen plus två incidenter med hallucinationer, sjukskrev mig på jobbet idag och har inte jobbat på 2 veckor då jag tänkte att jag kanske bara behövde vila upp mig lite men energin kommer inte tillbaka, mamma var tvungen att storstäda åt mig igår då det var fruktansvärt smutsigt hemma. har inte lagat mat på typ en månad och då lagade jag bara mat en gång månaden innan.
kommer min aktivitetsersättning öka något nu när jag jobbat? kommer bli riktigt svårt med ekonomin om jag går ner på 100% sjukskriven men gamla lönen... visst kommer nog kunna få bostadsbidrag men lite svårt att leva på 1500kr efter alla räkningar när mat inte ens är inräknat. 
men samtidigt så orkar jag inte, känner att nu har jag försökt iallafall och det funkade bara ett kort tag, vill inte bli sjukare och hamna där jag var i början...
får väll ringa min sjuksköterska imorgon vet inte vad jag kan göra 
Mer
3 år 3 månader sedan #1312555 av Geta
Det här att du jobbat natt inom vården, måste ha bidragit till att du mår sämre. Det skulle vara en stor påfrestning för de flesta.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312557 av mrsearlgray
jo det är det säkert men provade att jobba dag igen men var lika orkeslös då också, tog typ 3 dagar att komma någorlunda på fötter igen 
Mer
3 år 3 månader sedan #1312569 av krokus
Har du tillåtelse av din psykiater att öka din medicindos tillfälligt vid försämrat mående? Vissa har så! Jag har Quetiapin vid behov, (dvs om mitt mående försämras) och Abilify dagligen. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1312574 av mrsearlgray
nej det har jag inte, har aldrig hört om det, kanske får fråga dom
Mer
3 år 3 månader sedan #1312576 av Amandara
Jag har friheten att pepprapå med haldol, som är min grundmedicin, om jag känner av psykos. Det underlättar.