Hur mycket sover ni?

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1319109 av mrsearlgray
Hur många timmar brukar ni snitta per natt?
ända sen jag blev sjuk så sover jag mycket mer, behöver helst 9-10 timmar bara för att känna mig som människa, men om jag tar sovmorgon så blir det lätt 12-15 timmar beroende på hur jag mår.
Blev er sömn påverkad utav sjukdomen?

sover jag inte dom timmarna så sover jag oftast inte alls, det finns liksom inget mellanting. antingen sover jag 12 timmar eller så sover jag inte alls på över 24 timmar
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319118 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur mycket sover ni?
Jsg sover cirka 9 timmar. Behöver mindre sömn sedan jag blev äldre.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319119 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Hur mycket sover ni?
Ca 11 timmar per natt. Olanzapin får mig att sova som en stock. Innan sjukdom sov jag ca 6 timmar per natt. Under sjukdomsutveckling 2-4 timmar. Efter det psykos.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319122 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur mycket sover ni?
Sover olika, men är glad för varje timme jag får sova. Numera ca; 8 timmar förr var jag glad för 6 timmars sömn, även ibland för 5 timmars sömn. Sömn är ett måste vid psykossjukdom det är A och O.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1319126 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur mycket sover ni?
Helst sover jag 9-10 timmar, men ska jag upp tidigt så är det inga problem. O i natt sov jag 4 timmar men gick ändå upp klockan 06, då jag ville kolla till katterna. Sen kände jag inte för att lägga mig igen så jag satte på en kopp te.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1319128 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur mycket sover ni?
Sover cirka 6-7 timmar på natten men även någon timme på dagen
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Cosmos.