Mår sämre igen

Mer
3 år 1 månad sedan #1324459 av majak
Mår sämre igen skapades av majak
Hej på er viskisar.
Jag har varit i ett depressivt skov i tre år nu. Jag har provat att flytta, byta jobb - börja träffa människor, sluta träffa människor skaffa intressen och sluta med intressen utan att något rubbar det här.
Jag var riktigt dålig i somras, blev lite bättre under hösten och nu är jag på väg att bli sämre igen. Jag gråter jämt, känner att livet bara rinner förbi. Har självskadat igen (uppehåll på 10 år innan). Tränar rimligt. Äter för mycket. Seroquel funkar inte nämvärt. Vad fan gör man åt att allt känns tomt och som att det inte är på väg någonstans?
Det känns som om jag håller på att drunkna i cement, och att det inte finns något att göra åt det. Kan inte se någon framtid eller dröm som vore bra att sträva mot eller rolig utan allt är bara jämtjockt.

Vad funkar bättre än seroquel mot depp?
Vad brukar ni göra?

Kram.


 
Mer
3 år 1 månad sedan #1324462 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Mår sämre igen
Jag önskar att jag kunde göra det du gjort.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1324464 av Hermine
Svar från Hermine i ämnet Mår sämre igen
Å det låter jättejobbigt, önskar jag kunde knäppa med fingrarna så att allt det där mörka försvann för dig

I tillägg till min redan långa medicinlista har jag högsta dosen SSRI, det hjälper mig att inte hamna som djupast men jag måste vara på min vakt själv också... har du någon liknande medicin?
Mer
3 år 1 månad sedan #1324471 av majak
Svar från majak i ämnet Mår sämre igen
Nej har provat många olika mediciner. bäst brukar zyprexa vara, men jag slutar med den när jag blir tjock.
Kanske är dags för den ett tag? vet inte.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324475 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Mår sämre igen
Jag brukar ta lite Stesolid (fem mg?) och ge mig ut och promenera. Jag förstår att det är jobbigt för dig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324476 av Hermine
Svar från Hermine i ämnet Mår sämre igen

majak skrev: Nej har provat många olika mediciner. bäst brukar zyprexa vara, men jag slutar med den när jag blir tjock.
Kanske är dags för den ett tag? vet inte.
 

Jag tycker zyprexa är bra att sova på och det är ju en förutsättning för att må bättre därför brukar jag ta lite av den till natten.. annars har jag numera clozapin som nummer ett mott psykos. Har också gått upp mkt i vikt men jag vet inte vilken av medicinerna det beror på...