Polisen känner sig som en taxirörelse

Mer
15 år 3 månader sedan #162921 av Geta
www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2123597.svd
Psykiatrin överutnyttjar polisen när patienter ska
omhändertas.
  • Sebastian?
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #162929 av Sebastian?
Svar från Sebastian? i ämnet Polisen känner sig som en taxirörelse
Slöseri med skattepengar att skicka polisen att hämta patienter som inte har begått något brott.
Mer
15 år 3 månader sedan #162933 av Skötaren
Jag har en mycket god vän som jobbar som polis i Västerort här i stockholm. Han har sagt till mig för flera år sedan att de känner sig som en taxiverksamhet...

Den händelsen i Uppsala som hänvisas till i artikeln skulle kunna vara denna... kanske.

www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ ... 40,00.html

Mer
15 år 3 månader sedan #162962 av Admin1
Polisen har tidigare framfört att de skulle vilja ha läkare och sjukvårdspersonal med vid hämtningarna. Tycker ni att det skulle vara bättre?
Mer
15 år 3 månader sedan #162963 av Fantasio
Att bli hämtad av polisen kan vara jobbigt för många. Kan nog vara bra med en person som är insatt i vården, för att underlätta transporten.
Mer
15 år 3 månader sedan #162965 av Drummer
När jag låg inlagd i våras så kom polisen och hämtade mig. Jag hade varit ute på krogen och efter det satte jag mig på en bänk och stirrade rakt fram i det tomma intet och människor märkte att jag uppförde mig konstigt. Poliserna var väldigt trevliga och sympatiska så det var inga problem med färden upp till psyket. Jag gick snällt med på att få handklovar på mig. Att psykpersonal ska med tror jag ej behövs. Dom flesta poliser är ganska så kompetenta att förstå människor som mår dåligt.