Polisen känner sig som en taxirörelse

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 4 månader sedan #162971 av Jocke
Vid min första inläggning på kliniken, så ringde en psykolog från min lägenhet till psykakuten integrerad med den vanliga akuten. Var väldigt i gasen, och härmade beteenden andra hade gjort i min åsyn. En läkare kom med firmabilen och konstaterade direkt att jag var mogen för inläggning på det lilla korta han såg. Psykologen följde med som stöd.
Men det kändes att läkaren hade funderingar på vad som egentligen försigick. Andra och sista gången jag blev inskriven, var vid kriget i persiska gulfen. Det var en förlamande psykos, och jag blev skjutsad upp till kliniken av mina föräldrar. Vart väldigt förvirrad. Men det blev ingen lpt, det blev frivillig inläggning, annars hade jag nog fått polisen på mig, för ironiskt nog var jag medgörlig, ingen egen fri vilja. Men det kanske hade varit bättre om jag hade uppvisat mer motstånd, men nä, var som en ping pong boll. Kuvad alltså. Det tog lång tid att återhämta sig från de enorma smärtförnimmelserna, att ngn straffade mig pga felaktig beteende. Men säger dem inte bu, så kan jag inte heller säga bä!

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 4 månader sedan #162982 av Skötaren
Jag har faktiskt varit med om att polisen vägrade köra en patient från min dåvarande arbetsplats till PIVA pga att pat låg i bälte när bolisen kom. Efter övertalning från vår ÖL samt ett "löfte" om att kontakta yttre befäl tog de med h¤n. Men krävde två killar från oss med i polisbilen samt in till PIVA. Jag var den som fick sitta bakom chaffisen...
Mer
15 år 4 månader sedan #162984 av Nissegossen
Jag har aldrig blivit hämtad hemma i min bostad. De har visserligen tagit in mig på psyket, vilket berott på att jag uppträtt väldigt avvikande. Det har aldrig uppstått några som helst problem och jag har aldrig haft handfängsel. Det har alla ggr varit ute på stan. Jag har aldrig heller hotat någon

Som jag ser det så har jag aldrig gjort något motstånd ute.

Men en gång, när jag hamnade i bälte, så gjorde jag mig totalt slapp när de skulle bära mig till bältesrummet. Alltså passivt motstånd mot personalen. Att de ville ta mig till bältesrummet, berodde på att jag var arg och frustrerad och bla slängde igen en dörr hårt och att jag ryckte i ingångsdörren.

Jag har heller aldrig gjort något våldsbrott överhuvudtaget....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum