Ny arbetsmodell har minskat hoten inom psykiatrin i Värmland

Mer
Mer
8 år 10 månader sedan #739804 av Geta
Senast som jag var inlagd fick man välja sovmorgon på helgen. Det gjorde jag men blev snopen
när jag inte fick någon frukost när jag vaknade. Det var tvärt nej. Om jag hade varit impulsiv och
arg hade det kunnat sluta illa.
Mer
8 år 10 månader sedan #739816 av sonan
Var inte mycket matnyttigt som jag fick ut av den där artikeln.
Nog bättre att hålla kaffetider som hon av nån anledning i artikeln inte ville stå för och i övrigt sluta dalta som det verkar börjas med mer och mer.

Med att dalta så menar jag att allt ska förklaras, men problemet med detta är bara ytterligare en sanning då kommer upp till ytan som sedan ska förklaras osv.
Och vem vet allt detta, är hon i den där artikeln Gud själv. Man kan vara finkänslig utan att dalta och det är nog bättre att dom går tillbaks till sina kaffetider och håller mun.
Mer
8 år 10 månader sedan #739995 av Admin1
Jag tror på annan medicinstrategi. Inhalation av Adasuve, som ger antipsykotisk effekt efter 10 minuter. Positivt att snabbt lugna folk. Sedan ger man en depåinjektion. Sannolikt är man farligast de första dagarna av inläggningen. Antipsykotika ger effekt mot aggressivitet och fientlighet inom några dagar. Så efter några dagar borde man vara relativt sett ofarlig.