Därför kan vissa ljud göra dig förbannad

Mer
7 år 2 månader sedan #903020 av Nissegossen
Har du ett specifikt ljud som gör dig fly förbannad? Då är du långt ifrån ensam, en ny hjärnstudie avslöjar nämligen varför vissa människor inte kan hantera vissa typer av läten. De dåliga nyheterna? Syndromet är obotbart.

Detta är från egen erfarenhet, äldre människor som börjar bli senildementa, har absolut detta, de tål inga ljud, knappt alls. så lyssnar man på radio, kan de bli väldigt förbannade.
www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdoma...-gora-dig-forbannad/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #903046 av Geta
Min granne under snickrade och borrade i flera månader, när han hade övertagit lägenheten.
Jag var rädd att han flyttade bärande väggar, så att min lägenhet skulle sjunka ner. Då blev
jag så småningom irriterad.
Mer
7 år 2 månader sedan #903050 av Prosit
Tyckte mest att det var jobbigt när grannarna ovanför dammsög 3 på natten och festade till 5 på morgonen typ varje vardagsnatt i höstas när jag gick upp kl 5 under vfu. Skyller lite på dem att jag kraschade och inte orkade programmet längre. Men skyller inte på dem egentligen. Studenthöghus låter mycket av olika orsaker och nu gör det mig inget när jag inte måste vara igång 15 timmar om dagen.