Därför rycker din kropp till precis innan du somnar

Mer
6 år 4 månader sedan #999941 av Nissegossen
Du ligger i sängen och ska precis stiga in i sömnen när du plötsligt skakas till liv av en kraftig ryckning. Känner du igen dig?
Då är du långt ifrån ensam. Detta märkliga fenomen drabbar nämligen ett stort antal människor.
www.expressen.se/halsoliv/halsa/somn/dar...cis-innan-du-somnar/
Jag är drabbad och jag förknippar det med PTSD och blir klarvaken direkt när det inträffar, men quetiapine hjälper mig att somna, annars är sömnen åt h....e

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #999952 av memphis
Detta händer mig med ganska ofta. Ibland bara ett ben, ibland mer som halva kroppen. Men när jag läste detta tänkte jag på delfinerna, som bara sover delvis, aldrig helt. De sover halva hjärnan, medans andra halvan vakar. De måste göra så för att kunna hålla sig simmande, men de simmar saktare när de sover. Kanske sover alla fiskar också på det här viset? Det här hörde jag i en dokumentär om dykare.
Mer
6 år 4 månader sedan #999953 av Nissegossen
Ifråga om uppvaknanden i insomningsögonblicket, hjälper Seoquel eller generika Quetiapine, den sover jag på och slipper dessa uppvaknanden och det beror på att jag har PTSD och symtomatiskt är det i allmänhet så att jag faller mot en säker död i de flesta fall och jag rycker till och blir klarvaken, en mycket obehaglig känsla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum