Så förändras ditt beteende när promillehalten stiger

Mer
6 år 2 månader sedan #1025179 av Nissegossen
Vid vilken promillehalt är du som gladast - och när blir du aggressiv? Kolla hur ditt beteende förändras i takt med ditt drickande av alkohol som vin, öl och sprit.
Här är en enkel guide för dig som vill hålla koll.
www.expressen.se/allt-om-vin/vin/sa-fora...onversion-1974973985

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025183 av Nissegossen
Huvud regeln för öl är att den promillehalten på en burk öl, är att står det 3,5 på burken är det i burken 3,5 cl i burken med en styrka på 50% sprit. På systembolaget håller exv en Vodka 40% Du får svårt att finna sprit som innehåller över 40%

Det som står på burken är alltså sprit med de cl som står på burken, alltså öl 7,0% är 7 cl 50 % sprit för varje ölburk
En rejäl grogg för varje burk
OBS! Det gäller 50cl burkar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025214 av Richard
Min pappas chef på ett apotek sa; -Vad ska vi göra med det här? Det är ju ingen som beställer via apoteket mera, så de får slängas... 96%-ig finsprit utan denatureringsmedel... Så han delade ut flaskorna till personalen!
Jag smakade på det outspätt, 2-3 cl, det bränner rätt rejält i halsen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025224 av Geta
Vad har de för sig på apoteket efter sex?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025227 av Recard2016
Alltid när ja va liten o hade ont i magen blandade min morsa 96% sprit me te o gav mig, det var min morfar som tog med dom flaskorna från Polen. Det var hans medicin, bara det att han hade "ont" väldigt ofta o behövde den 96% spriten. Senare när ja var tonåring började ja festa på 96% läkarsprit, blev några jävulska fyllor.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1025230 av Jocke
Ja, blev riktigt knall i lund på en korridorfest, som hade smugglat 96 % tekniskt sprit, den blandades i en hink med ngn juice av ngn slag, fan small inte av men vart som så in i gasen!

Vars är världen på väg?