Skatteverkets drag - så smittsäkrar de deklarationen (Aftonbladet)

Mer
3 år 3 veckor sedan #1326161 av krokus
www.aftonbladet.se/minekonomi/a/yRmEmA/s...rar-de-deklarationen

Idag fick jag min blankett i Kivra (digital brevlåda). Kommer preliminärt få tillbaka ca 3000kr, trots att jag jämkade förra året. :D
 
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326172 av Nissegossen
Bra räknar också pengar tillbaka på skatten, vet ännu inte hur det blir med God Man. Innan han såg jag till sedan många år tillbaka att de förr drog mer skatt på mig, då jag ett år tidigare fick kvarskatt.
Inte roligt att betala ringde därför skattemyndigheten och sade dra 300 kr mer i skatt varje månad.

En granskare måste ha skrattat åt mitt upplägg han gav mig på öret 5000kr tillbaka på skatten, det högsta jag fått.

När jag blev pensionär samma upplägg hos pensionsmyndigheten. Om inte God man ändrat något får jag tillbaka i år också. Han verkar nöjd då jag redan innan egentligen behövde gå in på banken utom att jag fick betala de räkningar som var engångsföreteelse alla mina andra räkningar var det autogiro eller E-faktura där det alltid funnits pengar på kontot. I stort sett onödigt att gå in på Internetbanken och göra någonting det gick automatiskt varje månad. Jag har med mitt upplägg sett till att man inte behöver göra någonting alls med kontot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum