Svårt att koncentrera sig

Mer
5 år 7 månader sedan #1084522 av Rrusheflower
Jag har svårt att koncentrera mej och har börjat kika med ögonen och gör konstiga saker för att se bättre. Det märks också när jag pratar att jag glömmer vad det var jag ville säga. Har detta med schizofreni att göra? Har ni också svårt att koncentrera er?
Mer
5 år 7 månader sedan #1084524 av Lupitia
Svar från Lupitia i ämnet Svårt att koncentrera sig
Medicin gör så jag har svårt att hålla fokus. Sen kan stress, näringsbrist och sömnlöshet/ för mycket sömn göra så jag får sämre fokus
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1084530 av Nissegossen
Böcker ja är ingen koncentration alls kan inte läsa böcker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084542 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svårt att koncentrera sig
Har inte svårt att koncentrera mig. Böcker som intresserar mig har jag inte svårt för att läsa.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084572 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svårt att koncentrera sig
Många får problem med tänkandet eller kognitiva symptom. C:a 75 % av de med schizofreni har minst måttliga kognitiva besvär. Det kan vara svårt att koncentrera sig, prata med andra, lösa problem samt minnas det som nyss hänt. Att hålla reda på tid, passa möten och följa instruktioner kan vara svårt. Att dosera medicinen morgon och kväll kan vara svårt för vissa.

www.viska.se/sjalvhjalp/2239-daligt-minn...ncentrationsfoermaga

Bäst är nog motion, som jogging eller motion som ger flås och besvären kan halveras.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084603 av memphis
Svar från memphis i ämnet Svårt att koncentrera sig
När jag först blev sjuk var det koncentrationen som gjorde att jag inte kunde jobba längre. Jag klarade inte av arbetsuppgifterna utan satt mest försjunken i mitt eget. Fick mer eller mindre sparken.