Till personer med affektiv problematik

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1264983 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Till personer med affektiv problematik
Varför försvåra ordet jag? Det betyder att du inte känner dig själv? Det är rätt så enkelt att veta vem man är. Man behöver inte göra det så komplicerat. Jag tror att igenom att känna dig själv kommer du finna friheten och glimtar av lycka. Så vem är du? (:

Kriminella aktiviteter har aldrig varit lockande. Man har bara gjort det som krävs av en och dom möjligheter man har fått. Dessutom är det inget allvarligt. Mestadels ekonomiska brott. Vilket rättsväsendet tar allvarligt på. Medans storbedragarna på tex banken går fria. Jag är och alltid vara småfifflare. Inget märkvärdigt.

Jag visar ingen hård mask. Jag är känslig och det är tack vare min känslighet som jag kan känna empati men trampar man tillräckligt många ggr på min känslighet så tappar jag empati för det är pga den här känsligheten som jag känner empati. Så är man snäll mot mej är jag snäll tillbaka.

Jag är väl inte så oskyldig, men det finns ingenting jag ångrar att jag har gjort. Finns det hos dig nåt allvarligt du ångrar? (:
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 8 månader sedan #1264987 av Jocke
Njae, det enda jag har funnit svårt i livet, har varit att välja vilket språk jag skulle ha som modersmål, antingen talspråket svenska eller dövspråket, dvs de dövas teckenspråk. Jag valde att gå i integrerad klass i högstadiet istället för att gå i Härnösand eller Örebro!

Men jag känner mig inte riktigt hemma i ngn av dessa språk! Jag flyter ovanpå, utan att förstå språkets finesser på djupet! Det bara flimrar förbi en massa ord och meningar utan att jag får ngt grepp kring det hela! Det är nog därför det uppstår missförstånd kring mig ofta.

Nä, nu sova! Vi höres i morgon?

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 8 månader sedan #1264989 av Geta
Men på internet kan dina hörselnedsättningar inte spela någon roll, Jocke.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 8 månader sedan #1264991 av Jocke
Har ännu inte hittat det ultimata språket för min egen räkning, förutom bildspråket som nog förklarar hela min scenario oftast? Jag känner att det jag skriver styrs utifrån en röd tema vartenda dag, jag har nog en förmån jag kan se, att min kontext i det jag beskriver inte är så enkelt, som jag får det att låta.

Det kan finnas flera tolkningar samtidigt, och alla kan vara rätt på sitt sätt.

Vars är världen på väg?
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1264997 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Till personer med affektiv problematik
Jo allas medvetande är tolkningar. Precis jag brukar tänka att bara för nånting är motsägelsefullt eller det första mera rätt än det andra behöver det inte vara så många ggr för vissa saker är det mera komplicerat än så. Och alla kan vara rätt tolkningar som du nämner. Vilket jag återkommer till ibland att bara för nånting är motsägelsefullt betyder inte att det inte kan samexistera. Vilket det många ggr kan. Finnas nyanser. Dessutom förändras allting hela tiden. Dessutom kan jag slå ihop olika människors tolkningar till ett och samma sammanhang.

Jo vi höres nog imorrn. Sov så gott! Godnatt!
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Pimed.