Till personer med affektiv problematik

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1226973 av Modesty
min läkare föreslår som sagt litium. Men är det inte både hängslen och livrem att äta både det och latuda. Räcker det inte med en?
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Modesty.
Mer
4 år 1 månad sedan #1226974 av IngeF
Latuda er nok mer et antipsykotium. Litium beskytter mer mot manier. Tåler du den, kan den være veldig god. Men den må følges opp veldig nøye.
Mer
4 år 1 månad sedan #1226976 av Modesty

IngeF skrev: Latuda er nok mer et antipsykotium. Litium beskytter mer mot manier. Tåler du den, kan den være veldig god. Men den må følges opp veldig nøye.


Känns så jobbigt att börja med en ny medicin. Jag trivs bra med latuda. Tycker att den har blivit ett med mig. Märker den knappt.
Mer
4 år 1 månad sedan #1226977 av IngeF
Den er den klart beste jeg har prøvd mot positive symptomer. Dessverre tålte jeg den ikke. Men Litium går mer på det maniske, så jeg tror egentlig ikke at de kan erstatte hverandre.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1226979 av Modesty

IngeF skrev: Den er den klart beste jeg har prøvd mot positive symptomer. Dessverre tålte jeg den ikke. Men Litium går mer på det maniske, så jeg tror egentlig ikke at de kan erstatte hverandre.

Ok! Ja, det är väl bara att ta en jäkla medicin till och hoppas att biverkningarna inte blir förödande. Synd för dig att du inte tålde latuda. Jag tog zyprexa (olanzapin) tidigare. Väldigt mycket bättre med latuda. Skitbra medicin rent utsagt.

Jag har visserligen inga positiva symptom så jag känner inte till hur effektiv den är mot dem. Däremot så är jag mycket mindre trött med latuda jämfört med olanzapin.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1226982 av IngeF
Ja, den er den, men det er umulig når man kaster opp hele tiden av den.