Till personer med affektiv problematik

Mer
4 år 2 månader sedan #1226900 av Nissegossen
Jag får vara glad om jag får mer än 6 timmars sömn förr inget att sova på även här på viska tog jag nattjour på viska.se många gånger.

Blir i allmänhet inte psykotisk har inte hänt någon gång så länge jag skrivit på viska.se det står att läsa tiden jag spenderat på nätterna då tiden på inläggen står att läsa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1226916 av Modesty

IngeF skrev:

Geta skrev: Hypomani kan väl bara vara trevligt.

Jeg er nok litt det nå, uten grunn. Sover knapt selv med Apodorm. Det er neppe bra når man samtidig er veldig ambivalent og har mye å passe på.


Du ska gå till läkaren, för du sover ju på tok för lite.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226922 av Nissegossen
Han vet nog redan vad han gör, iof snällt påtänkt men han som jag vet nog om det och vad jag tror inte inlagd på länge, så han är van, du lär inte påverka hans vilja den är nog inte bruten av någon vilket nog troligen alla av oss har kvar, vi som lever och skriver här. Andra kan ha sjunkigt djupare ned i sjukdomen och numera inte skriver mer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226933 av IngeF
Det virker i blant som man sover enten alt for lite eller alt for mye. Men de rundt meg synes jeg virker mer energisk enn jeg har vært på lenge. Vil liksom ikke på galehus for å medisinere bort det. Sykehuset er langt unna også. Det var bedre da jeg hadde Akademiska i nærheten.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226946 av Admin1
Sömnbehovet är individuellt och 10 timmars sömn är mycket. 6 timmar är normalt för många. Svårt att säga vad det tyder på, men var vaksam på andra symptom än just sömnen.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226967 av IngeF
Tror det skyldes nozinanmangel. Fikk bekreftet i dag at den er avregistrert i Norge. Spesialistapotekeren mente den helt klart også kan ha en stemningsstabilserende effekt. Må spesialimporteres fra Canada, og prisen mangedobles. Men jeg er nok bare nødt til å ha den, selv om Nissegossen synes det er en skitmedisin.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.