Varför tar de prover varje år på Schizorena?

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1276502 av Rrusheflower
Jag läste om Trilafon att man brukar ha samma vikt hela tiden, vet inte om det stämmer. Läste det på wikipedia.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276745 av Admin1
Medellivslängden för män är 81 år, men män med schizofreni 66 år. Men en tredjedel av dödligheten är självmord så utan självmord 71 år.
Kvinnor lever i 85 år, men vid schizofreni 73 år och utan självmord 78 år.
Om man inte missbrukar eller röker så lever man också längre.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1276818 av memphis
Som missbrukare brukar man dö nånstans mellan 50 och 60. I bukspottkörtelcancer, skrumplever eller stroke.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276820 av mormor1
men jag fattar inte gå en kurs det är ju medicinen som gör det. Det är dom som ska ha bakläxa. BAKMUSEN också.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276825 av Skellington
När man presenterar fakta är det bäst att man backar upp det med källhänvisning. Även om jag litar på dig Admin1 och dig memphis 100 %.

Medellivslängd som endast kvantitativ metod och resultat fungerar inte alltid för att beskriva situationen. Tänk en kombination av kvantitativ och kvalitativ metod.

Konklusionerna blir svårare att hantera inom statistik, men hade varit värdefullt.

Bara några tankar angående provtagning.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276861 av memphis
Jag kan inte hänvisa till några källor eftersom jag inte sparat dem i mitt hjärnarkiv. Allt jag vet ärsaker jag snappat upp här och där under livets lopp, och jag vet vad jag hört, men jag minns inte källorna tyvärr.

Dessutomhar sjukdomen gjort att mitt hjärnarkiv är lite stökigt. Och tiden har på ett sätt upphört så jag håller inte reda på år och dagar utan kan bara säga på ett ungefär när saker hänt. Ungefär vilket år det vad, men inte så exakt.