Utredning vad jag lider av!

Mer
3 år 2 månader sedan #1317939 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Utredning vad jag lider av!
Säkert så Hope.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1317947 av Hope
Svar från Hope i ämnet Utredning vad jag lider av!
Hur har det gått med att du får kraven att du måste jobba? Slipper du det nu? Du är väl sjukskriven sedan länge eller hur? Jag kan inte tänka mej om man har varit sjukskriven en lång period i sitt liv att plötsligt kan man börja jobba. Låter inte rimligt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318181 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utredning vad jag lider av!
Missbruk kan förväxlas med schizofreni och vid schizofrenidiagnos skall missbruk och schizoaffektiv först uteslutas. Det är komplicerat att ställa en riktig schizofrenidiagnos och det tar månader.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318214 av Nissegossen
6 Månader för mig, första gången som inlagd. Hade slutat dricka alkohol innan hade inget behov, drack inte en droppe under den tiden. Vad jag har för sjukdom frågade mig en medpatient efter 3 månader jag sade ty det var uppenbart att endast Schizofreni var rätt diagnos. Jag var själv först den som påstod det. Annat kunde inte komma på fråga.

Innan 6 månader var det psykisk insufficiens som stod på läkarintyget till min arbetsgivare efter 6 månader skrev läkaren Schizofreni syndrom alltså olika tecken som tyder på Schizofreni

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1318221 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Utredning vad jag lider av!
Man gjorde en utredning på mig för några år sedan för att utesluta schizofreni. Och det utmynnade i samma diagnos som jag har haft under många år: Schizoaffektiv psykos. För 20 åren gjordes även en ADHD-utredning, men någonting sådant hade jag naturligtvis inte. Man tyckte att jag var lite impulsiv, intensiv och splittrad och ville göra den. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318267 av wasp
Svar från wasp i ämnet Utredning vad jag lider av!
Nej! Har samma diagnos som för 30 år sedan. Inga oklarheter alls.