Diagnos

Mer
3 år 2 veckor sedan #1329366 av IM
Svar från IM i ämnet Diagnos
Blev inte det minsta förolämpad. Du borde däremot uppsöka psykiatrin, om du nu inser det själv.
Mer
3 år 2 veckor sedan - 3 år 2 veckor sedan #1329429 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Diagnos
Psykossjukdomar är schizofreni, schizoaffektiv och vanföreställningssyndrom. Vissa med bipolär får också psykoser, men enbart vid mani eller depression. Schizoaffektiv finns i två typer manisk eller depressiv.
Last edit: 3 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329430 av koi
Svar från koi i ämnet Diagnos
Tack
Mer
3 år 2 veckor sedan - 3 år 2 veckor sedan #1329465 av Koltrast
Svar från Koltrast i ämnet Diagnos

Blev inte det minsta förolämpad. Du borde däremot uppsöka psykiatrin, om du nu inser det själv.
Bra IM. Ja det är det jag ska, har fått en tid för det för möjlig remiss - men det är inte jag som bestämmer
Last edit: 3 år 2 veckor sedan by Koltrast.
Mer
3 år 2 veckor sedan #1329479 av IM
Svar från IM i ämnet Diagnos
Det är ju märkligt Admin att Psykiatrin har ett annat sätt att se det på, om jag säger att jag nog är schizoaffektiv istället skulle till och med kunna vara bipolär med depressions psykos, så säger alltid Läkaren och i detta fall är det läkarna på akuten att man kan inte vara schizoaffektiv om man inte har även det maniska. Bipolär har jag aldrig tänkt på och tror inte på i mitt fall har bara mött en som enbart hade det maniska utan depressioner ofta åtminstone som jag förstått har de både manin och depressionerna i ett paket, har inte mött någon bipolär med endast depressioner. Har nog rätt diagnos, men ibland undrar jag om den är rätt, . Plus att medicinen tar bort symtomen åtminstone de positiva, negativa tror jag inte alltid du märker så mycket själv .