Kvinnor kräsna?

Mer
3 år 3 månader sedan #1312820 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kvinnor kräsna?
Nobel har grävt djupt i viska.se för att hitta den här tråden. Kan ju säga att jag ser det som självklart att jag lagar maten och gör inköpen till den, men gärna att någon annan drar fram dammsugaren, rättstavat? Må vara hur det vill.

Man kan dela upp hushållsarbetet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1312822 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kvinnor kräsna?
Pimed,
jag syftar på skämtet som tråden startade med. Där skämtas det om män som "hjälper till" i hushållet. Det är själva orden "hjälper till" som stör mig.

I ett idealiskt förhållande delas hushållssysslor upp på olika sätt, hur de delas upp är unikt från par till par. 

Nä, du får ursäkta. Jag håller på att somna. Godnatt!
Mer
3 år 3 månader sedan #1312828 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kvinnor kräsna?
Hos mina syskonbarn som är i 35-årsåldern kallas det inte att hjälpa till i hushållet.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312868 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kvinnor kräsna?
Nä det är barn som "hjälper till" i hemmet. Inte vuxna.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312925 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kvinnor kräsna?
Memphis,
håller med! 
Mer
3 år 3 månader sedan #1312991 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kvinnor kräsna?

krokus skrev: Jag har svårt för att mannen i hushållet "ska hjälpa till med hushållsarbetet". Som att det per automatik är enbart kvinnans uppgift. Om det vore så skulle alla gaymän ha väldigt stökigt och snuskigt hos sig. Haha... 


 

Denna är en klassiker drar upp den då den är väl i klass med den här tråden, kan inte glömma den. www.viska.se/kunena/humor/1586-humor

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum