Mitt aspergerskämt uppskattades inte...

Mer
4 år 3 månader sedan #1216767 av Richard
Jag ringde min mamma tidigare, för att säga att allt är lugnt. Hon blir lite orolig när jag festar. O det har ju slutat med ambulans o sjukhus några gånger. Men så ringde jag o sa;
-Hej! Jag ligger på sjukhuset! ... -Nä, jag bara skojade! Jag är hemma o helt ok, lite bakis kanske!

Hon blev lite sur o sa; -Dina skämt är inte roliga!

Men det är väl aspergerhumor...?
Mer
4 år 3 månader sedan #1216770 av zoegas
Nä, det var inte roligt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 3 månader sedan #1216771 av Geta
Inte ett skvatt roligt! Bara ett sätt att skrämma din gamla mamma.
Mer
4 år 3 månader sedan #1216772 av MsTibbs
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1216773 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Mitt aspergerskämt uppskattades inte...
alla lögner leder åt helvete, tror jag.

sen har de ju ett nytt ord nuförtiden - dvs "ironi" som de använder för att rättfärdiga lögnen. och den som inte förstår "ironin" , då är man sinnessvag eller tecken på autism, lär en del få det till. men alla lögner är förbannade lögner.

och som det står i den heliga bibeln .

7
Ordspråksboken 26:18-19 Svenska 1917 (SV1917)

Lik en rasande, som slungar ut brandpilar och skjuter och dödar,
är en man som bedrager sin nästa och sedan säger: »Jag gjorde det ju på skämt.»
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1216779 av IngeF

Richard skrev: Jag ringde min mamma tidigare, för att säga att allt är lugnt. Hon blir lite orolig när jag festar. O det har ju slutat med ambulans o sjukhus några gånger. Men så ringde jag o sa;
-Hej! Jag ligger på sjukhuset! ... -Nä, jag bara skojade! Jag är hemma o helt ok, lite bakis kanske!

Hon blev lite sur o sa; -Dina skämt är inte roliga!

Men det är väl aspergerhumor...?


"Aspergerhumor" har blitt en lisens for mange til å oppføre seg som en drittsekk, og forlange beundring for det. Ser man i media, er det tydeligvis en Asperger-epidemi på gang.No offence, Richard, jeg betviler ikke dine diagnoser, men Asperger har blitt fasjonabelt, der man presenteres bare for styrkene, og ikke de egentlige problemene som følger med.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.