Moment 22..

Mer
12 år 9 månader sedan #412668 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Moment 22..
zoegas, Du skall ha en eloge här för att du tar upp ämnet. Det är inte bara psykiatrikern som tycker att du är aggressiv utan faktiskt jag också och jag har för mig själv att jag har påtalat det för dig.

Man kan bli tillbakadragen för mindre, men jag är inte rädd, men avvaktande i min hållning till dig.

Du får helt enkelt jobba med dig själv lite och du, byt psykolog för sjutton, till en som lär dig om hur du skall bli kvitt de besvären som gör andra människor rädda för dig pga dina aggressioner. Jag tror att det blir bra om du får hjälp av en psykolog som kan ta dig på rätt sätt och inte hotar med inläggning.

Kramar till dig från en mycket luttrad Nisse!
:hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 9 månader sedan #412828 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Moment 22..
Håller med Nissegossen och undersök om du kan få KBT mot din aggression av en psykolog. Aggression brukar uppträda vid psykoser, så har man en psykossjukdom, så tror de genast att man är psykotisk om man är aggressiv. Detta kan ge tvångsvård och i värsta fall rättspsykiatrisk vård. Eftersom du är negativ till psykiatrin och verkar aggressiv kan det bli långvarigt för dig. Medlemmen Sankt_sigfrid, som sitter på rättspsyk blir inte utskriven trots att han är frisk och inte tar antipsykotika längre. På hans avdelning var det en kille som stulit en hund utanför Konsum och han hade suttit där i 9 år för det. Har man dåligt kontrollerad sjukdom kan rättspsyk blir väldigt långvarigt, eftersom strafftiden är obegränsad i princip.
Mer
12 år 9 månader sedan #412913 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Moment 22..
Hörreni era låtsasläkare. Aggressivitet är inte lika med psykossjukdom eller någon annan sjukdom. Ni har blivit inbillade att alla personegenskaper och karaktärsdrag ska behandlas med manipulation(terapi) och psykiatri. Mitt ego har blivit tillräckligt misshandlat under mina år. Jag behöver inte nån kvasiintellektuell plastdoktor som ska säga till mig vem jag ska vara utan att ta hänsyn till vad som hänt och ligger bakom vem jag är.

9 år för att sno en hund.. Inte straffa en för brottet utan straffa för vem man är. Och den som sitter i rätten tror sig tjäna rättvisan. Varför? Jo, för det finns såna som er som accepterat att den person ny växt upp till är felaktig utan att förstå att man är den man lärt sig. Och accepterar att sitta inspärrad och matas med kemikalier skulle lära en en positivare och mer lätthanterlig version. Är det logiskt?

Min aggressivitet beror på misshandel som är bortom allt jävla mänskligt förstånd. Jag är den jag är och försöker finna stolthet av mina erfarenheter som överlevare. Men jag ska gå till psykiatrin som stämplar mig med en 15tals diagnoser som DiD, CPTSD och schiz och skit som kan likställas med att man ska gå omkring och tro sig ha fel i huvudet. Räcker det inte med orsaken? Måste man gå och lida över hur nedbruten man blivit och acceptera att förövarna tagit ens mänskliga rättighet att finnas till ifrån en? Va fan tror ni jag blir så förbannad för då ni behandlar Alternativ på det sättet ni gör? Ni är hänsynslösa mobbare. Och det har psykiatrin lärt er att vara. Lyssna och tänk era "tanter". Har ni rätt att förringa erfarenheter vi har, till "du är fel"? Så jävla respektlöst.



Gå omkring och låtsas som om ni är som alla andra. För att inte vara "sjuk". Om du blir frisk, vem fan har du blivit då?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 9 månader sedan #412914 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Moment 22..
För ett antal år sen innan jag fick en jättepsykos så var jag arg som ett bi. Sen hade jag vanföreställningar och paranoja. Men det svåraste var nog den ilska jag hade inom mig en ganska lång tid. Det var inget roligt alls.
Mer
12 år 9 månader sedan #412917 av Geta
Svar från Geta i ämnet Moment 22..
När jag misshandlad inom kyrkan var jag också arg som ett bi.
De gav sig ut för att hjälpa men de stjälpte i stället.