Dåligt minne.....

Mer
9 år 1 månad sedan #723252 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dåligt minne.....
Tur att man inte har några skrivningar och tentor längre. Sånt kan jag ha mardrömmar om.
Mer
9 år 1 månad sedan #723253 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dåligt minne.....
Jag har alltid svängt mer eller mindre, och de perioder jag tränat hårt kondition idrott har jag alltid gjort bra resultat i skolan..... Men nu med allvarlig psykisk sjukdom är det ogjort.....arbetsminne och andra minnesfunktioner är nedsatta men jag klarar väl av min tillvaro som sjukpensionär.....ändå tänker jag att det är bra att motionera oavsett vilken nivå det är på - främjar hjärnan.
Mer
9 år 1 månad sedan #723292 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dåligt minne.....
Att träna hjärnan är viktigt t.ex att skriva i forum ger bra träning och kräver en hel del tänkande. Man kan då också anpassa det hela till vad man orkar. Man märker här att en del förbättras med åren.
Mer
4 år 3 månader sedan #1214191 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dåligt minne.....
Jag minns knappt min morbrors två barn, mina kusiner. De är 80-talister och bor på annan ort, men visst har jag träffat dem. Jag såg dem ofta när jag besökte mormor, jag har säkert träffat dem hundratals gånger. Men jag har noll minnen av dem. Bara vaga minnesbilder. Är min hjärna förstörd av alla mediciner?
Mer
4 år 3 månader sedan #1214192 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dåligt minne.....
Jag är som en gammal person...kommer ihåg det som hände för 20 år sen och tidigare men inte de sista 20 åren. Minnet läcker som ett såll.
Mer
4 år 3 månader sedan #1214197 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dåligt minne.....
Akineton får man kort minne på, men jag har utvecklat strategier för att minnas. Te x är jag i ett rum kan jag vilja att gå till köket och hämta något, men väl i köket kommer jag inte ihåg vad det var. Då går jag bakåt i tankekedjan och för det mesta går det. Går det inte går jag fysiskt tillbaka där jag tänkte gå till köket, då kommer jag ihåg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum