Plågsamt att umgås

Mer
4 år 1 månad sedan #1239831 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Plågsamt att umgås
Apotek defineres som samfunnskritisk, og pålegges å holde åpent i Norge. Nesten alt er stengt. Men vinmonopolet er åpent, så det er ikke total krise. Hvorfor det hamstres toalettpapir er ikke godt å forstå.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239835 av memphis
Svar från memphis i ämnet Plågsamt att umgås
Jag tänkte också på det när Jag gick förbi idag, att de kan väl inte stänga systembolaget? Det är ju så många om är beroende av alkohol.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239841 av Geta
Svar från Geta i ämnet Plågsamt att umgås
I Mariestad fick de stänga Systembolaget på grund av att en av de anställda var smittad.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239857 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Plågsamt att umgås

memphis skrev: Jag tänkte också på det när Jag gick förbi idag, att de kan väl inte stänga systembolaget? Det är ju så många om är beroende av alkohol.

Da nyheten kom om at smitten var nådd Norge, opplevde vinmonopolet en salgsboom de knapt har sett maken til. Selvforskyldte absistenser fra alkohol bør dog være det siste myndighetene bør bry seg om dersom det eskalerer. Et statlig monopol for alkoholvarer stiller ikke i samme kategori som apotek, selv om barskap og medisinskap er samme sak for mange.
Mer
4 år 1 månad sedan #1240056 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Plågsamt att umgås
Om systemet stänger kan missbrukare få delirium och belasta sjukvården. Det är rätt intressant att gå till systemet på måndagmorgon, när de öppnar. Gå dit och kolla då, IngeF.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 4 veckor sedan #1240059 av Richard
Svar från Richard i ämnet Plågsamt att umgås

Geta skrev: På mitt ICA har de slutat med plocksallad.

Jag köper ibland Picadeli plocksallad på ICA, men inte i dessa virus-tider. Folk hostar o nyser rakt ner i salladen!
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Richard.