Kognitiv testning

  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 7 månader sedan #1174959 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Kognitiv testning
Fast drummer vissa perioder tex en bekant sa att man har sina Ups and Downs på IQ. Det är få som kan ens få över 110 hur gärna än dom vill. Och du fick 121. Dessutom har du vaknat.
Mer
4 år 6 månader sedan #1180287 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kognitiv testning
Har man mistanke om at noe er galt, bør man ikke gå til en slik test med forventninger om at noe eventuelt kan gjøres. Kompensatoriske hjelpemidler er det beste man kan håpe på. Tror det egentlig var dumt for min del, ettersom det ble fryktelige krangler med mine foreldre, som trodde jeg faket et dårlig resultat. Skolefag er tydeligvis ikke alltid egnet til å se evnenivå. Tror også det ble verre av at jeg var på mitt aller mest psykotiske i ukene før jeg ble innlagt. Jeg ble sendt hjem etter første kontakt, selv om jeg var fryktelig dårlig.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303389 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Jag har gjort kognitiv testning hos psykolog. Det var för 12 år sedan.. Pekade på väldigt ojämn profil där deltestet likheter var högt över normalt medans deltestet snabbhet låg i nedre genomsnittet.

Totalt sett var jag i det övre genomsnittet men att min "general ability index" var klart över genomsnittet medans min "cognitive profienciency index" låg i nedre genomsnittet..

Efter mina egna efterforskningar så skulle det betyda att jag har stor förmåga till att tänka logiskt och abstrakt men att det tar lång tid och att jag är ganska dålig på att ta till mig ny information..

Dålig snabbhet är det vanligaste tecknet på att något inte står rätt till som vid te.x. depression eller schizofreni. Det var även mitt sämsta resultat..
Mer
3 år 3 månader sedan #1303390 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kognitiv testning
Ja det är väl typiskt klangedin. Jag är lika intelligent som jag alltid har varit, men snabb är jag inte!
Mer
3 år 3 månader sedan #1303394 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kognitiv testning
Mitt på pekpinnen..
Mer
3 år 3 månader sedan #1303403 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kognitiv testning
Har aldrig gjort något psykologiskt test men är ganska snabb.