Dålig koncentration och fokus

Mer
4 år 2 månader sedan #1217662 av Nissegossen
Kan inte heller läsa böcker längre. Efter första meningen, vill jag själv skriva en egen bok, som börjar med samma mening. jag fokuserar texten med ögonen och märker texten ögonen följer med hör orden uttalas i tanken, på ett annat på plan, tänker jag på något helt annat, vaknar upp, kommer inte ihåg ett dyft om det som står i boken, som jag har hört på annat plan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1217672 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dålig koncentration och fokus
Har ingen svårighet att läsa intressanta böcker. Nu håller jag på med Hans Roslings biografi. Han skrev den strax innan han dog. Han måste ha kommit från en väldigt enkel miljö.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1217681 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Dålig koncentration och fokus
Kan läsa en bok, senast jag läste en bok var sensommar , kan däremot bli lite okoncentrerad vid samtal emellanåt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1217684 av Nissegossen
Har inte ens ro att lyssna på talböcker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1217720 av notwoodstock
Jag är osäker på hur jag skall hantera böcker. Kan inte läsa mycket och även julhandlande ökade på dosen, så tror jag man får låta bli.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1219146 av Charlottesometimes
Tack för svar! Och för tips! :) <3

...känns väl tyvärr som att den dåliga koncentrationen är en del av sjukdomen, eftersom så många upplever det.
Fast har provat nu varje kväll att läsa och går bättre ibland så jag tänker att jag kan träna upp det, plus att jag bara varit psykosfri i ca två månader så det kanske (förhoppningsvis) blir bättre till slut!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.