Trött på demens

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264460 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens
Jag förstår att det är jobbigt. Annars har jag läst att många människor är rädda i drömmar och det tyder på att den empatiska förmågan fungerar. Vi får kämpa på helt enkelt! Har du fiskmåsminne med?

Jag undrar lite om det ligger nåt i att det är dissociationsproblem som gör att minnet blir dåligt? Det som fungerade efter min första psykos var dagliga aktiviteter, samtal och att ha ett schema varje vecka. Då fick jag tillbaka minne efter cirka 9-12 månader. Men sedan hade jag ju mega psykosen nummer två.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264474 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trött på demens
Kolla i Fass så inte någon av dina mediciner skapar minnesstörningar! Jag har råkat ut för att få luckor av Zopiklon och Nozinan (tagna vid olika tillfällen).

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264478 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens
Okej. Ska kolla på det! Tack för tipset Inwatto!

Hmmm. Hittar inget om minnet med just Risperdal men hittat att det kan framkalla mardrömmar.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264480 av Pg
Svar från Pg i ämnet Trött på demens
Jag hoppas du lyckas lösa problemen med minnet, det är inte så kul att ha dåligt minne.
När jag hade akineton hade jag riktigt dåligt minne, glömde plattan på stup i kvarten.
Nu är det inte så illa, men jag kollar ändå när jag går ut att plattan är avstängd, för
säkerhets skull.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264481 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött på demens
Får säga gäller det kort minne kan det bero på Akineton, visserligen har jag den, men i detta utvecklat, så kan jag sitta här och vilja hämta något i köket. Där är då vad man skulle hämta vad det nu var, där har man tappat minne, så till den grad att man inte minns vad man skulle hämta, det första var att gå tillbaka och man får där återkalla minnet i vad man skulle hämta. Nu gör jag som så att jag i köket ser mig om och som en blixt kommer det tillbaka och jag minns direkt samt att jag tittar mig runt oftast går det bra bara blicken faller på det man vill hämta. Mitt råd utveckla din egen strategi när du behöver minnas. Alla får utveckla sin egen och jag har här gett dig uppslag men du bör själv göra din egen detta är bara ett tips

Lycka till

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264483 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Trött på demens

Pg skrev: Jag hoppas du lyckas lösa problemen med minnet, det är inte så kul att ha dåligt minne.
När jag hade akineton hade jag riktigt dåligt minne, glömde plattan på stup i kvarten.
Nu är det inte så illa, men jag kollar ändå när jag går ut att plattan är avstängd, för
säkerhets skull.

Tack Pg!

Okej. Jag förstår. Nej, plattan och att låsa det sitter i ryggmärgen. Det är mest vart jag lägger saker som jag glömmer bort efter 20 sekunder.

Vad tar du för meds nu PG?

Nissegossen skrev: Lycka till

Tack Nisse! Minns inte vilken dag min morsa skulle åka hem från resan den här veckan.

Hittade denna då jag sökte:
www.ida.liu.se/~TDDC72/notes/ps_stm_wm.pdf

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.