Koncentrationsförmåga

Mer
3 år 3 månader sedan #1304148 av koi
Har koncentrationsförmåga som en ärta.

Lyssnar på talbok. Har tröttnat på musik. Efter 20 minuter kommer jag inte ihåg någonting av nån handling. Hör liksom ett ord i taget. Inte hela meningen.

Jävla piss kognitiva helvetessvårigheter.

Tur att mobilen har rättstavning.

Nån ide på hur man kan förbättra koncentrationsförmågan?
Mer
3 år 3 månader sedan #1304171 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Koncentrationsförmåga
Lider själv av samma sak, tror Admin skulle säga övning kämpa för att först kunna läsa nyheter sedan gå på svårare texter samt se på TV tills du övat upp dig, till slut läs lätta böcker. Sedan kanske förmågan sakta kommer tillbaka, där är jag själv inte. Är jag intresserad kan jag läsa längre texter. Övning ger färdighet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1304175 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Koncentrationsförmåga
Tror att det blir bättre när din sjukepisod får läka. Att springa är bra för koncentrationen. Sa en gammal kontaktperson till mig apropå att de ville ha mig till cogmed som var inne då.
Mer
3 år 3 månader sedan #1304189 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Koncentrationsförmåga
Räcker med promenader motverkar depression och det att du motionerar får du 8 bonus år på. Bara win win

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1304222 av krokus
Svar från krokus i ämnet Koncentrationsförmåga
Som Amandara var inne på, motion. Finns det någon cykel på avdelningen?
Mer
3 år 3 månader sedan #1304235 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Koncentrationsförmåga
Under psykosen kan närminne och koncentrationsförmåga försämras, men senare kan den återkomma. Motion kan förbättra koncentrationsförmåga och minne.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ncentrationsfoermaga