Minnes störningar

Mer
3 år 4 månader sedan #1307659 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Minnes störningar
Så hemskt, Richard. Jag skulle ha varit förtvivlad.

ECT ger ju minnesproblem för många, onödigt många. Jag deltog i en expertgrupp där detta belystets särskilt och det visade sig att i princip alla fick minnesproblem. Tycker att detta är en skandal och att ECT-behandling borde förbjudas.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307661 av Geta
Svar från Geta i ämnet Minnes störningar
För 50 år sedan när jag fick elchocker fick jag inga minnesproblem?
Mer
3 år 4 månader sedan #1307663 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Minnes störningar
Du har kanske hög IQ och ett super-minne.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 4 månader sedan #1307665 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Minnes störningar
Även jag fick ECT utan minnesproblem. Detta var 1981. Kanske dagens behandlingar är för kraftiga.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1307666 av Richard
Svar från Richard i ämnet Minnes störningar

Cosmos skrev: Så hemskt, Richard. Jag skulle ha varit förtvivlad.

ECT ger ju minnesproblem för många, onödigt många. Jag deltog i en expertgrupp där detta belystets särskilt och det visade sig att i princip alla fick minnesproblem. Tycker att detta är en skandal och att ECT-behandling borde förbjudas.

Jo, många får minnesstörningar av ECT. Men jag märkte det inte direkt, då jag fick ECT 2003-2005, men det var först typ 10 år senare som jag märkte att jag inte minns så mycket av 00-talet. Visst minns jag jobbet på fabriken, att jag var i Thailand, att jag arbetstränade i färgaffären, att jag gick väktarutbildning, men inte mer specifikt vad som hände/vad jag gjorde.

Men jag har skrivit på Flashback sedan 2002 o har runt 25 000 inlägg, så ibland läser jag där o kan minnas grejer. Det var en del droger o skit, så det är väl ändå inte så mycket att minnas... :va?

Ketaminbehandling kommer nog att gå före ECT snart, eller rTMS.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307671 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Minnes störningar
Ni har ju inte ens schizofreni. Hela grejen där är ju att man har dåligt minne. "förtidsdemens" kallades det för förr.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln