målarkompis

Mer
10 år 4 månader sedan #627505 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet målarkompis
Jag önskar ibland att jag hade en liten lokal där jag kunde vara o pyssla och måla både tavlor och möbler som jag nu testat o tyckte var jättekul..I perioder orkar eller tryter fantasin o ork ...då orkar jag knappt ens bara stiga upp än mindre måla..men ibland kommer det över mig att jag vill göra något med händerna skapa något...och när jag gör det så mår jag bra för en stund och många mörka tankar och röster skingras för en tid..det är underbart... :D Bara att få skapa och vara ensam stå där och bara njuta av tystnaden och se något fint komma ut ur det...Ja man kan ju få drömma ibland :)
Mer
10 år 4 månader sedan #627515 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet målarkompis
Jag önskar också ibland att jag hade en liten målarverkstad......där man kunde lyssna på vilken musik man ville och pyssla när andan faller på..... drömma kan man alltid.
Mer
10 år 4 månader sedan #627549 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet målarkompis
På en del orter har psykiatrin bildterapi. Det är väl främst avsett för de med svårare negativa symptom och personer med kommunikationssvårigheter. Kreativ verksamhet som målning kan vara bra vid negativa symptom. Sedan Richard har ju målning som huvudverksamhet i den sysselsättning som har går på och är väldigt förtjust i.
Mer
10 år 4 månader sedan #627552 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet målarkompis
Jag har varit på ett ställe som bedriver hanverk o kollat..men det var alldeles för stort för mig...för mycket folk för mycket väsen..då även snickeri vekstad finnes där..Jag klarar ej det..Behöver typ vara för mig själv med musik på o bara skapa...Går på Arbetsterapi en gång i veckan där jag kan göra lite men det är så kort o stressigt med tid..45 min.
Mer
10 år 4 månader sedan #627587 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet målarkompis
Jag går på en målarverksamhet där vi målar tavlor, stickar/virkar och för tillfället sysslar med scrapbooking. Jag trivs som fisken i vattnet och hade gärna sett att det fanns en keramikugn också :joker . Men det är bra som det är...... jag har liksom en atelje att gå till och kompisar att prata med......och tavlor att måla.
Mer
10 år 4 månader sedan #627617 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet målarkompis
Det finns ett hobbyrum i området, jag har ständig tillgång till det, bara för att jag bor rakt ovanför det och har uppsikt där när jag är på balkongen. Jag kan även se om någon går in där, ifrån köket då det speglas i fönstret mitt emot och jag kan även se om det lyser i hobbyrummet. En granne, han som har hand om nycklarna, hade när han hade segelbåt hobbyrummet för att lacka detaljer till båten.

En gång var klockan 02.00 på natten och jag såg att det lyste i hobbyrummet och jag tänkte, glömde jag släcka igår? På med morgonrocken och tassa ned i strumplästen och öppnar dörren och vem står där om inte grannen, som är polis till yrket och lackar luckor till båten. Det stank ju utav lacknafta och andra starka saker. Jag tänkte och sade, vad sjutton är du här så sent för och talade om vad klockan var.

Han som på den tiden försökte sluta röka och som alltid då tiggde cigg utav mig, tog emot den cigg jag gav honom och han tänkte tända den, varpå jag sade stopp!!! Tänder du den tändaren så smäller det här inne, kom vi går ut. Vi gick ut och jag talade honom tillrätta och sade åt honom att nu går du hem och lägger dig. Vi skildes åt och mer var det inte med det.

Där finns både verktyg och en stereo och för det mesta kan det gå veckor innan någon håller på med något och när de är klara får de lämna in nyckeln till polismannen.I hobbyrummet finns även en toalett.

I området finns även en vävstuga och där har tanterna i området sin givna plats. Jag har vid något tillfälle gett dem något till vävstugan utav de vävgrejer som blev kvar efter morsan.

De i vävstugan har även haft tillgång till en annan lokal där de ordnat med bingo...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum