Ny på Viska - skulle gärna fått mej några vänner

Mer
9 år 8 månader sedan #683057 av FredrikV
Hej,

Jag heter Fredrik och kommer från Norge. Jag är 28 år gammal och har diagnosen paranoid schizofreni. Jag bor i Västervik i Kalmar. Jag tänkte jag skulle ta en chans och skriva här på Viska mitt önska efter vänner.

Jag rymde från psykiatrin i Norge i 2009 och åkte till Sverige och friheten. Det var ett beslut jag aldrig har ångrat. Det har varit över fyra år med slit och kamp för att bli frisk igen. Som en blixt från himlen rammade min schizofreni mej i april 2009. Blev tvångsintagen i psykiatrin och blev behandlat så dålig där att jag faktisk blev sämre. I november 2009 rymde jag från sluten tvångsvård, snörde min säck och satte mej på tåget till Östersund. Därifrån till Stockholm och sen till Västervik. I Västervik hittade jag en mysig liten stad vid vattnet vart jag kunde vila och pusta ut och hitta svar på frågan - Hur blir jag frisk igen?

Har provat massor av behandlingsformer, så vad exakt som har gjort att jag mår så mycket bättre, och det gör jag, det vet jag inte helt. Jag har gått på orthomolekulär terapi sen 2010 till 2013, har provat andefördriva (exorcism), själsåterhämtelse, shamanistisk healing, kristallhealing, reiki-healing, meditation och faste, samt bön och lite kopparöverföring till blodet .

I dag praktiserar jag själva healing; shamanistisk healing, reiki och kristallhealing.

Jag hittade också kärleken där i den mysiga staden vid havet i Öst, men tyvärr tog det slut, och det efter att våran kärlek hade resulterat i en dotter, vår käre Talisia som jag älskar så mycket.

Så nu känns det på nåt sätt som att jag strandat i Västervik och är bunden till staden då min dotter bor nära här, men jag har tyvärr få vänner och ingen jag kan prata om mina intuitiva känslor och mina mediala upplevelser med. Jag har erfarit att jag är medial så väl som schizofren, kan prata med andar och så vidare. Jag är 9000% övertygad om att detta aspekt av livet mitt inte är vanföreställningar. Bara så det är sagt.

Jag skulle vilja hitta en vän här i området, någon som är öppen för lite knäpphet, men som inte orkar med eller finner sig i tokigheter. Någon som är som mej, schysst och snäll och gärna någon som delar en eller flera av mina intressen, vilka är:

spiritualitet, esoterism, okkultism, healing, meditation, konspirasjonsteoriar, alkemi, mysticism, konst (film, musik, arkitektur, etc.), teknologi, vetenskap, politik, samhälle, ekonomi och juridik.

Så om det finns en snäll tjej som kunde tänkt sig en snubbe att prata med och skratta med, för nästan vad som helst, se film eller lyssna musik, eller Ja, nästan vad som helst, eller en kille som kunde tänkt sig en ny polare att dricka öl med och ta en prat med, här nere i Kalmarsområdet, någon som skulle vilja bli känd med en lite konstig, men än god norrbagge, så skriv gärna till mej.

fredrikvollan at live dot se

Hoppas jag hittar rätt med den här annonsen.
Mer
9 år 8 månader sedan #683061 av koi
Välkommen Fredrik. Du har samma intressen som min mamma. Hon är shaman. Men hon är gift. ;)
Mer
9 år 8 månader sedan #683069 av Amandara
Hej och välkommen!
Mer
9 år 8 månader sedan #683118 av FredrikV
Hej. Tack för välkomsten! :)
Mer
9 år 8 månader sedan #683159 av Nissegossen
Hej och välkommen! Känner bara en på sajten som är i dina trakter och det är Bitte hon bor i Kalmar, så PM;a henne för att kanske träffas!
Själv bor jag i Göteborg och som mitt nicknamn säger är jag utav hankön.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #683620 av malin71
Hej Fredrik och välkommen till Viska. :) Hoppas du finner rätt här.

Du får gärna PM:a mig om du vill diskutera lite om lite allt möjligt. Jag är förlovad med en här från forumet (trance) och vi ska eventuellt neråt mot dina trakter om någon vecka. Om du vill så kanske vi kan ses...?

Jag har schizoaffekivt syndrom och PTSD men jag hoppas att vi kan nå varandra ändå...? Dela erfarenheter osv.

Ha det nu gott! Kram