Cykloid psykos

Mer
8 år 11 månader sedan #736832 av skrutt
Cykloid psykos skapades av skrutt
Hej!

Finns det någon med diagnosen cykloid psykos som läser detta forum? Jag har den diagnosen sen 14 år tillbaka och mår bra men har haft tre seriösa skov under åren. Jag vet att diagnosen är ovanlig, ligger mellan bipolär och schizoaffektiva diagnoser. Vet själv bara tre personer med samma diagnos. Må så gott alla med och utan diagnos :)
Mer
8 år 11 månader sedan #736834 av Geta
Svar från Geta i ämnet Cykloid psykos
Cykloid psykos ska vara det samma som schizoaffektiv. Den diagnosen ska vara vanlig i andra länder som
Tyskland till exempel.
Mer
8 år 11 månader sedan #736835 av skrutt
Svar från skrutt i ämnet Cykloid psykos
Det är nog sant, jag fick tre olika benämningar på diagnosen. Jag tror att den ligger mellan affektiva och schizofrena diagnoser. Det är förvirrande att de använder olika klassningssystem över världen. I Skandinavien heter det Cykloid Psykos, i princip insjuknar jag snabbt i psykos och kommer relativt snabbt ur men det tar ett år att återhämta sig. Mellan skoven är jag 'frisk' ;) Tack för svaret!
Mer
8 år 11 månader sedan #736845 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Cykloid psykos
Hur lång har din genomsnittspsykos varit? Ett års återhämtning, det kan inte vara kul.
Mer
8 år 11 månader sedan #736849 av mumrik
Svar från mumrik i ämnet Cykloid psykos
Hej och välkommen! :hallo

Jag hade länge diagnosen cyklotymi, en bipolär "light", men fick en psykos 2014 och diagnosen ändrades till schizoaffektiv.
Jag har haft stabila perioder. Nu är jag i återhämtningsfas.
Mer
8 år 11 månader sedan #736856 av skrutt
Svar från skrutt i ämnet Cykloid psykos
Jag har varit i akutfas ca 3-4 veckor. Fått ECT och zyprexa. Med ett år menar jag tills jag orkar jobba typ heltid...