Någon mera än mig som söker relation?

Mer
5 år 8 månader sedan #1072141 av Richard
När jag var på första dejten ensamma (vi hade träffats innan hos en gemensam bekant) med mitt ex. så var det första vi pratade om, vilka diagnoser vi hade... :rotfl

Ingen frisk vill vara ihop med en psyksjuk, men det finns många som är sjuka o väldigt trevliga, snygga, kärleksfulla o sexuella.

Spela inte frisk eller rik om du inte är det, det är mycket dumt. Det kommer fram fort!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1072355 av Utomjordingen
Läste att skådespelerskan Demi Moore jämför äktenskapet med en thriller med sitt X Bruce Willis. Tyckte det var kul sagt! För jag känner lite igen det själv när jag tänker efter.

– "Jag ser på vårt äktenskap som på "Sjätte sinnet". Du var död under hela tiden. säger Moore i programmet.".

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1072395 av Utomjordingen

Richard skrev: Spela inte frisk eller rik om du inte är det, det är mycket dumt. Det kommer fram fort!


Det tog många-många år innan min kvinna fattade att jag är psykisk sjuk! Jag blev avslöjad först när jag återinsjuknade/kollapsade en dag och hamnade på psykakuten - jag erkände då gråtandes för första gången inför en psykvårdare och min kvinna att jag hade hört röster konstant och jag hade alla de andra psykiska symptom sen våren 1990.

Hur kom det sig att jag spelade frisk? Jo, för efter jag skilde mig från mitt X som var psykevårdare så bestämde jag mig för att inte berätta för någon om att jag är psykisk sjuk. Sen spelade jag nog rätt bra frisk för jag såg mig själv inte som psykisk sjuk längre efter jag blev utskriven från psyket sommaren år 1992. Hade bara inte räknat med att jag skulle återinsjukna psykiskt cirka 10 år senare i livet... .

Sen när det gäller att spela rik så gick det faktiskt hem i början när vi blev ihop - jag och min kvinna! Hur då spela rik? Jo, på discot/puben klädde sig de flesta som slödder medans jag såg nog mest anständig ut som hade svarta finkläder/kavaj och sånt. Vem valde min kvinna på discot då? Jo, mig förstås! Sen bor jag hyfsat bra och i hyfsat område för min ålder som jag var... .
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1072414 av krokus
Håller med Richard. Jag skulle inte orka spela frisk, dessutom är jag mycket dålig på att ljuga.

Om någon undrar vad jag jobbar med, säger jag att jag är sjukskriven. Blir det någon följdfråga t ex hur länge, säger jag som det är, har sjukersättning.

Vad ska jag annars säga? Bara hitta på nåt yrke? Astronaut? Advokat? Asfaltsläggare? Nej, det är alldeles för omständligt.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1072421 av Utomjordingen
Jag ljög inte direkt för min kvinna utan jag höll inne med saker och ting (i början i vår relation) som jag inte tyckte det var lämpligt för henne att veta om mig.

Tillexempel i början i våran relation, om vi kom in på psykiska sjukdomar i vårat samtal så betedde jag väl mer som ett frågetecken att jag typ inte visste så mycket om sånt.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1072428 av Miika
Jag tror inte det är bra med lögner det kommer ju fram förr eller senare