Kontakt

Mer
4 år 4 månader sedan #1211381 av mormor1
Kontakt skapades av mormor1
Jag är 38 bor strax utanför sthlm. Vill gärna träffa andra människor. Har inte haft någon kontakt med någon på länge. Psykiatrin begår övergrepp på mig genom att använda lpt och öpt för att tvinga mig att ta medicin. Jag tror inte jag har schizofreni och det tror nog inte psykiatrin heller men dom bryr sig nog inte utan vill bara utöva makt. Jag vill träffa män eller kvinnor för vänskap.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211382 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kontakt
Kan du inte gå till närmaste träffpunkt eller lokal RSMH-förening för att träffa folk.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1211383 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Kontakt
de som tar medicin kommer ofta försöka få dig till att göra det med.

kommer ihåg en på psyket när jag var inlåst där senast medelst LPT. det var inte som första gången för nu hade jag liksom börjat snacka för mig. jag pratade om sånt som jag hade fått misstankar om, t-ex att läkare inte bara får ljuga för patienterna utan förväntas göra det, och gjorde små offentliga undersökningar i avdelningen.

iaf så var det dags för ett läkarmöte en dag och jag satt och väntade med andra patienter i sofforna. då börjar en snacka med mig, säger typ "jo du ska veta att jag absolut inte vill påverka dig vad det är du ska göra" och så börjar personen snacka, säkert fem eller tio minuter och det var hela tiden om att man ska göra som läkaren säger. så sen precis innan jag gick in till läkaren så sade jag till honom det motsägelsefulla av det som han sysslade med och då blev han tyst.

ta hand om de få vänner du har är mitt råd. bättre med få än många onära vänner. och det finns säkert ofta goda anledningar till att inte öppna sitt hjärta för vem som helst , och familjen är det viktigaste! i den här världen är det de mest onda som prisas och som inte kritiseras.

och på samma sätt tror jag det ofta kan vara bättre att ha många fiender än få faktiskt. iaf om man tar tillfället i akt att be för dem.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1211410 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontakt

aaabbbrkc skrev: Jag är 38 bor strax utanför sthlm. Vill gärna träffa andra människor. Har inte haft någon kontakt med någon på länge. Psykiatrin begår övergrepp på mig genom att använda lpt och öpt för att tvinga mig att ta medicin. Jag tror inte jag har schizofreni och det tror nog inte psykiatrin heller men dom bryr sig nog inte utan vill bara utöva makt. Jag vill träffa män eller kvinnor för vänskap.


IFS Intresseföreningen för Schizofreni finns här i Stockholm.

Jag är förövrigt en av de första medlemmarna i föreningen Första IFS föreningen startades 1978 På Lillhagen de som drog igång var psykiatriker Ulf Malm och psykolog Lennart Lundin, Lundin är fortfarande med och då i Schizofreni Förbundet som är en paraplyförening för IFS
IFS Stockholm
www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNSpXbbU0..._ui:4&rlst=f#rldoc=1

Var tvungen att lägga in rätt länk om du missat det Det finns då också Schizofeniförbundet I Stockholm
schizofreniforbundet.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211510 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Kontakt
Tack för tips
Mer
4 år 4 månader sedan #1211728 av Admin1