Kamratskap eller rent av tvåsamhet

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1319616 av Fantasio
För jäkligt, Admin1! Ska jag ha en partner måste det finnas kärlek med i bilden, jag vill inte "skicka efter" en kvinna från något u-land. Man kan bli utnyttjad.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320143 av Richard
Expressen skriver gärna om Maire Pehkonen, som pratat med över 1200 gambiska män på nätet bara nu under pandemin. Problemet är att hennes "äkta kärlek", som hon uttrycker sig, alltid sticker så fort han fått uppehållstillstånd i Sverige...

www.expressen.se/nyheter/maire-72-gifte-...dje-gangen-i-gambia/
www.expressen.se/premium/nyheter/maire-7...a-for-fjarde-gangen/
www.expressen.se/premium/nyheter/maire-l...med-41-ar-yngre-man/

Expressen skriver aldrig om t.ex Gunnar 72, som hittar den 41 år yngre kärleken i Thailand...
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1320158 av Fantasio
Jag kan villigt erkänna att jag är gubbsjuk. Jag vill ju träffa en kvinna i 30-årsåldern när jag drömmer. Men det kommer aldrig att hända. Men en kvinna i min ålder vore inte fy skam. Frågan är bara hur och var man träffar en donna. Känner mig för gammal för pubhäng, även fast jag var på puben idag.

Äh, jag duschar imorgon och frågar den äldre kvinnan jag tidigare skrivit om om hon vill gå med till puben. De har inte bara "vanlig" mat, utan även pizza. Hon vill visst ha pizza. Men jag får stå för fiolerna, då hon klagade på pengabrist idag. Men jag kan tänka mig att samtala med henne när jag är lite lullig och fråga ut henne om hennes brokiga förflutna. Hon är 70-plussare, men vad gör det?
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321192 av Fantasio
Det bästa vore att hitta en kvinna i samma ålder som mig. Jag får duscha och fråga damen på mötesplatsen om hon vill gå ut. Ta en bit mat och lite öl. Fast hon dricker mest rosévin. Jag har inga tankar på att bli intim, det är ju trevligt att bara gå på lokal. Jag har nära hem och hon bor norrut i staden (vandrarhem), så hon får ta min säng och jag slagga på soffan. Jag törstar visserligen efter kärlek, men att bara umgås kan räcka.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321910 av Fantasio
Jag kan se kärlek som djup vänskap. Kanske förminskar jag ordet kärlek. Tänk att ha någon att älska och bli älskad av... Jag ser mig i spegeln på mötesplatsen och gillar inte vad jag ser. Får vara glad om damen som visat visst intresse för mig följer med mig ut och äter någon gång. Det behöver inte sluta i sängkammaren för att vara lyckat, jag värdesätter samtal. Men egentligen har vi väl inte så mycket gemensamt, så det faller väl på det, då.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321971 av Admin1
En varning Räven blev riktigt dålig med dating. Det finns risker.