Kamratskap eller rent av tvåsamhet

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322811 av Fantasio
Vi pratade inget om diagnoser. Jag vet inte vad damen lider av. Hon sa att jag var rufsig, det var ju mindre bra.

Hon ringde upp mig för att säga att det var trevligt. Jag tackade och höll med.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Fantasio.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1323659 av Fantasio
Jag lämnade mötesplatsen strax efter att min "dejt" dök upp. Jag fick en klapp på axeln. Vi kom överens om att gå ut och äta. Men hon är petig. Hon vill ha plankstek, men är rädd att hon ska börja gnälla på personalen att maten inte var god. Det är sällan hon äter upp t ex en smörgås på mötesplatsen, hon är verkligen petig. Men rar.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1323676 av Hope
Svar från Hope i ämnet Kamratskap eller rent av tvåsamhet
Min senaste dejt "frågade om jag kommer mörda honom"! Fattar inte vad han menade. Jag sa det är ett missförstånd jag är inte mer mördare än någon annan. Dessutom kan alla mörda under rätt omständigheter. Sedan gick vi från fiket. Sedan under promenaden bort från fiket innan vi gick skilda vägar så skämtade jag om nåt oväsentligt tyckte jag. Han sa är du sådär inför folk kommer du bli inspärrad. Fattar inte vad han menade den gången heller. Förutom att han var väldigt ironisk. Iaf enligt han själv. Att man skulle haja det och inte ta det så himla bokstavligt. Fattar inte heller vad han menade med det.

Sedan kunde han efter ett par dagar började han skicka små hjärtan på sms. Jag besvarade inte det. Sedan efter ett halv år gav han upp att få mej i säng. Han var inte seriös och även om han hade varit seriös så hade jag inte varit intresserad. Men han var intressant och författare. Författare vissa inte alla besitter stor kunskap som dom kan tänka ut själva och inte upprepa det som man lär sig från yttre föremål som tex en kurs i psykologi. Dom kan själva tänka ut kunskapen. Det är rätt så jävla häftigt och helt otroligt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1323689 av Nissegossen
Inte så svårt att skriva. Postens reklam på 60-talet var skriv som du talar har du en ide om en berättelse för en längre text, sätt dig och skriv berättelsen fortsätter och utvecklas, orden pockar på att bli skrivna, det är som en sufflös inom dig som säger nästa ord, bildar meningar och berättelsen ger sig själv. Det är inte så stor konst att skriva, bara skriv om det pockar på att komma. Men det gäller att fånga läsaren från början och skriva om något som många vill läsa om, sedan göra texten fascinerande som gör att folk sträckläser och inte vill sluta läsa, om du gör allt rätt, får du många läsare och det du skriver kan andra sluka och otåligt vänta på fler texter. Då får du sålt i stora upplagor och får ett fett konto

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1323693 av Hope
Svar från Hope i ämnet Kamratskap eller rent av tvåsamhet
Redan vid "Inte så svårt att skriva" börja jag gäspa!
Mer
3 år 2 månader sedan #1323696 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum