Podd om St Lars

Mer
3 år 2 månader sedan #1321180 av crazycatlady
Vet inte riktigt vart jag ska lägga detta, men funderar på o göra en podd om St Lars. Nån här som kan tänka sig o berätta lite, helst personliga erfarenheter? Jag har själv vart mycket på St Lars.
mvh Kristina
Mer
3 år 2 månader sedan #1321184 av krokus
Svar från krokus i ämnet Podd om St Lars
sv.m.wikipedia.org/wiki/Sankt_Lars_sjukhus
Någon som bor i Lund, kanske? 
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1321185 av IM
Svar från IM i ämnet Podd om St Lars
Jag har inte vistats på ST Lars, mer än 1 natt på 1A, dit kom man först en salig blandning av folk. Personal sittande utanför glasfönster i fåtöljer. Märkligt förfarande, bättre idag med Baravägen avd 1. Går framåt får man lov att säga.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321219 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Podd om St Lars
Min Farmorsmor ligger begravd på gravplatsen hon dog 1908 det är antagligen generna från henne som fick mig att insjukna. Hennes man fick lov att gifta om sig, då det var legitimt att göra då hon var psykiskt sjuk. Annars hade det troligen inte gått igenom. Farmor och farfar var kusiner. Farfars far dog i USA han skickade pengar till sin fru och meningen var att frun och barnen skulle komma efter. Dock dog han officiellt genom en olycka han ramlade ned från höskullen och slog ihjäl sig. Farsan sade att en kusin sade till honom att det stod nog inte rätt till med hans död. Kusinen själv hade kommit tillbaka från USA.

Så, två kusiner med varsin förälder inte var närvarande gjorde att de tydde sig till varandra, men som min mor sade efter en begravning av en faster då jag pratade med en kusin tvärs över bordet hon sträckte över farmors vigselring. Jag läste årtalet hon gifte sig. I bilen på väg därifrån, nämnde jag årtalet för min mor. Hon sade nu skall vi se, när var NN född äldste sonen min fars syskon. Hon kom fram till att det var samma år som han blev född. Det var tvunget för dem att gifta sig. De kunde förr också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1321221 av wasp
Svar från wasp i ämnet Podd om St Lars
Nej! Bor inte i Grove (Lund)!
Mer
3 år 2 månader sedan #1321225 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Podd om St Lars
Nä du bor i Gävle där alla Gävlar bor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum