Träning med motionscykel

  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #23278 av Ready
Träning med motionscykel skapades av Ready
Är det någon som tränar med motionscykel som vet hur länge man ska cykla för att uppnå viktminskning ? Jag skulle vilja gå ner ett 0.5-1 kg i veckan enbart genom att använda min motionscykel. Räcker det med en halvtimma om dan ?
Mer
18 år 5 månader sedan #23280 av Aspergergirl
Jag har hört att man behöver träna minst 20 minuter åt gången för att det ska ha någon effekt på förbränningen. Om en halvtimme om dagen räcker vågar jag dock inte svara på. /A - som också har motionscykel och tränar hemma i ensamheten
  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #23281 av Erase
Svar från Erase i ämnet Träning med motionscykel
Att träna på motionscykel är jättebra man bränner nog ca 2-3 ggr mer fett än om man promenerar, skulle själv vilja träna på en sån cykel men den är juganska dyr att innhandla ca 1000-2000 kr.
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #23282 av Ready
Svar från Ready i ämnet Träning med motionscykel
Tack för svaren. Jag har märkt att jag blir hungrigare när jag tränar på den och tenderar att äta lite mer än vad jag brukar, men det kanske är normalt eftersom kroppen bygger benmuskler ?
Mer
18 år 5 månader sedan #23284 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Träning med motionscykel
Att gå upp i vikt är tråkigt. Det skadar självkänslan/självbilden. Bra att du motionscyklar. Själv promenerar jag mycket i skogen. Jag har gått ner 9 kilo på 8 veckor och är ute och går 1 timma 5 dagar i veckan. Det är viktigt att man tänker på att äta rätt också när man vill gå ner i vikt i samband med motion. Undvik gärna sockerdrickor,chips,godis,vitt bröd,pizza,hamburgare och feta såser. Det var någon som sa till mig att man först förbränner fett efter 35 minuter.
  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #23285 av Erase
Svar från Erase i ämnet Träning med motionscykel
Dom senaste rönen säger att man börjar bränna fett direkt när man börjar med motionen.