Jobbigt med viktproblem

Mer
18 år 1 månad sedan #33177 av Fredrik69
Har gått upp 10-15 kg från redan tidigare hög vikt (enligt BMI) sedan jag bytte medicinering för ett år sedan. Då jag inte motionerar särskilt mycket, måste det ju bero på vad man stoppar i sig.

Har därför idag investerat i en bok om GI-metoden med recept och annat matnyttigt (ursäkta!) så kanske är det en slankare person som möter världen inom några månader. Är det någon som bantat ned sig med GI-metoden?

/Fredrik69
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #33180 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Jobbigt med viktproblem
Så här gör jag för att hålla vikten:
Jag äter en varierad kost med mycket frukt och grönt. Försöker få i mig mycket protein och hålla ned på det mättade fettet. Och jag jag försöker att undvika bröd, godis samt annat onyttigt. Bröd blir man fet av.
Det bästa är att äta så rå och obehandlad föda om man ska komma i form. Sedan är det svårt att komma ned i vikt utan att motionera.
Mer
18 år 1 månad sedan #33185 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet Jobbigt med viktproblem
du måste nog defintivt träna om du ska gå ner i vikt , om det känns motigt tänk då på att lite ont i halsen och bröstet (som man brukar få när man är otränad) är nog värt det. För värre än så är det inte om du inte kör slut på dig själv totalt och man mår skitbra efteråt. börja drick lättmjölk och udvik annat som ma får lära sig att undvika och ha en dag i veckan då du får frossa hur mycket du vill så blir du inte tokig..
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #33186 av Guest
Svar från Guest i ämnet Jobbigt med viktproblem
Fredrik69,

Sätter hundra pix på att Du råkat ut för Zyprexa.
Mer
18 år 1 månad sedan #33198 av Fredrik69
Svar från Fredrik69 i ämnet Nejdu...
...Zyprexa var många år sedan, och då bara under en kortare period. Får numera en depåinjektion varannnan vecka...

Men det är ju vanligt med viktuppgång även med andra mediciner.

Tror att ett simkort på kommunens badhus i kombination med diet är rätt medicin...

/Fredrik
Mer
18 år 1 månad sedan #33199 av Saari
Svar från Saari i ämnet Jobbigt med viktproblem
GI-metoden har jag funderat lite på. Det är lustigt, för viktväktarna säger att man kan äta hur mycket potatis man vill utan att behöva räkna in fler än två av dem som points, medan GI säger att man inte ska äta mycket potatis alls. Detta med metoder och dieter är ett enda olösligt pussel, men om man hittar något man kan hålla sig till så brukar det ju funka.