Schizofrena byggare

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #36916 av Exocet
Schizofrena byggare skapades av Exocet
Är det någon som känner till om det finns några kroppsbyggare med schizofreni och i så fall hur det går för dem?
Själv har jag ju asperger och vanföreställningsyndrom.
Eftersom medicinerna vi får påverkar tillväxthormonet i kroppen kan det ju fungera som laglig doping (Det har det gjort på mig i alla fall, jag blev riktig grov om armarna och bröstet när jag började med Risperdal).
Mer
18 år 1 vecka sedan #37003 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Schizofrena byggare
Jag tycker att man blir svag i musklerna när man äter neuroleptika... man verkar få lägre muskeltonus...
Mer
18 år 1 vecka sedan #37008 av Anki
Svar från Anki i ämnet Schizofrena byggare
Håller med dig Isa-Alise, svag i musklerna var rätta ordet. Muskeltonus är det muskelkraft?
Mer
18 år 1 vecka sedan #37023 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Schizofrena byggare
Jag känner igen den där muskelsvagheten.... Minns att jag orkat mer gällande styrketräning...
Mer
18 år 1 vecka sedan #37041 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofrena byggare
Muskeltonus betyder muskelspänning. Jag har inte läst att muskelspänningen skulle påverkas av antipsykotika.
Mer
18 år 1 vecka sedan #37044 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizofrena byggare
Admin! Jag kan säga dig, att muskeltonus vet jag inte vad det är.
Men garanterat att på gamla tiders Neuroleptika fick man muskelspänningar, nämligen s.k extrapyramidala biverkningar nämligen muskelstelhet.

Mot detta som jag forfarande har, har jag Akineton mot biverkningarna.

Horribelt egentligen att man skall behöva medicin mot biverkningar av medicin, men det är ibland nödvändigt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum