Hur ser er aptit och kost ut?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 8 månader sedan #839762 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur ser er aptit och kost ut?
Kan det vara så att vi som är lite rundhylta kanske väger ca 20 kg för mycket eller mer? Varför går vi upp i vikt trots att åtminstone jag äter relativt lite. Det beror alltså på antingen antipsykotika eller antidepressiva? Orkar inte ens kolla hur mycket jag väger, kanske närmare 90 kg? Är 1.77 m. Men avföringen blir nästan mer än vad jag äter, vad konstigt?

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 8 månader sedan #839771 av sodergardfia
Äter hela tiden. Själva måltiderna är ofta tallriksmodellen men resten är kaos. Jag kan gå upp mitt i natten och baka kladdkaka som är uppäten innan lunch nästa dag.
Sista tiden har jag iallafall ätit mycket frukt och det är bra. I perioder äter jag i princip varken frukt eller grönt. Då får jag munsår. Men nu äter jag både frukt och grönt :-)

Jag väger 105 kg vilket är övervikt på 40 kg... jag vägde omkring 50 för fyra år sen men eftersom jag är en "jojobantare" har jag inte "bara" gått upp 55 kilo utan MINST 70...

Som ni förstår både överäter och hetsäter jag. Överäter på dagen o hetsäter på kvällen. Fast jag länsar inte hela kylskåpet precis.
Mer
7 år 8 månader sedan #839774 av MsTibbs
Jag väger ca 127 kg nu. I lumpen vägde jag vid mönstring 65 kg och tyckte Jaguar jättefet redan då. Sen därefter har jag tränat jättemycket, jag är inte tränad nu men stark.

Mönstring var ca 2003, sen tränade jag styrketräning och sprang och längdsimmade på badhuset mycket i tre år. 2006. Sen fick jag mina första diagnoser Asperger och adhd, hade aktivitetsersättning i 3 år gjorde ingenting bara satt hemma. Sen dess är kurvan brant uppåt... 65-127 kg... 62 kilo...

Äcklad av tanken, sen tröstäter jag och upplever mig ständigt hungrig. Fortfarande. Gick ner med dietist men hon gick i pension. Kanske har psyk dietist? När jag blir motiverad...
Bilagor:
Mer
7 år 8 månader sedan #839788 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ser er aptit och kost ut?
MsTibbs,

Kom det som en blixt från klar himmel, när du fick dina diagnoser?
Mer
7 år 8 månader sedan #839796 av MsTibbs
Jag visste att jag var annorlunda alltid. Asperger trodde jag inte då jag ej är lik en jag kände med as. Adhd kom som en blixt... Men jag fick vänta några månader på utredningens start, så när domens dag var kommen var jag rätt insatt.
Mer
7 år 8 månader sedan #839802 av zoegas
äter allt överallt när som helst. igår åt jag 1 kg smörgåstårta idag har jag bara ätit fläsksvålar och kaffe och klockan är 19. sluta lipa yolo

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻