Hur ofta äter du?

Mer
3 år 3 månader sedan #1312535 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur ofta äter du?
Två ggr per dag äter jag. Idag blir det någon form av äppelburgare och det blir ett jävla skalande, rivande, hackande och skivande i vanlig ordning när det gäller Hello Fresh's recept. Jag har nu sagt upp vidare leveranser, tydligen var man tvungen att göra detta. Men det var försent för att stoppa den här leveransen så nu får jag svettas där framme vid diskbänken och spisen. Men det är torsdag, tror jag gör pannkaka istället.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312537 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur ofta äter du?
Jag äter frukost och middag disciplinerat. Men sen på kvällen äter jag mera, vad som finns hemma. Det blir oftast en smörgås och te och yougurt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312545 av Snurre
Svar från Snurre i ämnet Hur ofta äter du?
Brukar äta lunch runt 14 och middag runt 20.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312577 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur ofta äter du?
Jag förstår inte hur ni klarar er, som äter endast två gånger om dagen. Hela jag är ett stort frågetecken, som dessutom är hungrig i detta nu. Åt för en halvtimme sedan. 
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1312642 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur ofta äter du?
för dom har inte råd att äta mera. den här perioden som jag har nu vissa dagar äter jag knappt ingenting, andra dagar en måltid och sen småätande då och då.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312657 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta äter du?

Geta skrev: Havregrynsgröt ska kokas 3 minuter på spisen.
 

Jag kokar inte alls  tillagar i mikron ett antal minuter, men aldrig att det kokar. Det går bra ändå. En smörklick på samt mjölk och inte att försumma saltet till gröten. Förr var salt dyrbart genom hela historien alla behöver salt och i historien är det omnämnt i slaget om Lund där Svenskarna vann fick de danskarnas salt som det var brist på hos Svenskarna som led av saltbrist.

Salt härleds till ordet sold, det menas det salt den Romerske kejsaren betalade ut, det salt Legionärnas lön de fick som betalning. För saltet fick de allt annat de behövde då kejsarna hade tillgång till all saltutvinning och det var dyrt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum