Viktväktarna?

  • Zyprexa Nation
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #38849 av Zyprexa Nation
Svar från Zyprexa Nation i ämnet Zyprexa
Jag har läst att i USA äter 19 miljoner människor Zyprexa.
Mer
17 år 10 månader sedan #38850 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Viktväktarna?
Jennynen,

Jag håller med om att långsiktigt hälsosamt ätande är det bästa + motion. Mitt problem är att jag motionerar för litet och även om jag tycker att jag äter hälsosamt och får kommentarer från vänner, arbetskamrater att jag verkar äta väldigt hälsoinriktat, så vad hjälper det om jag lägger till sötsaker och glass. Min bästa vapendragare i kampen mot vågen borde vara min man, men han är värre gottegris än jag, speciellt så här vår och sommar, då är det glass som gäller.
Har ingen väninna som peppar mig heller, så jag tror jag får peppa mig själv. Ibland går jag ner 2-4 kilo, så går jag upp igen. Sedan är det ju svårare att gå ned i vikt med mediciner som förlångsammar ämnesomsättningen.

Egentligen är jag inte så bekymmrad och har inte riktigt kommit fram till den rätta motivationen för att börja banta igen. Det var mest detta att jag läste en annons från viktväktarna i Metro igår.

/Sofie
Mer
17 år 10 månader sedan #38863 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Viktväktarna?
På våren och sommaren brukar jag alltid gå ned i vikt genom att promenera varje dag. Genom att gå 2 timmar dagligen brukar jag gå ner i vikt 3-4 kg i månaden, fast jag äter normalt. Jag skulle rekommendera den strategin eftersom du väger bara 5 kg för mycket och du kommer nog ganska snabbt förlora den vikten om du promenerar regelbundet.
Mer
17 år 10 månader sedan #38864 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Viktväktarna?
Men jennynen, om man tänker så, lever man inte i psykos då?
illusion?
OK,man mår bättre av det möjligen..men....

Jag ska försöka ha en lite mindre bitter ton, jag vill inte såra ngn. Eller.. det vill jag nog, men ingen person här som har psykiska problem.
bara såna som inte gör som jag vill när det påverkar mitt liv.

tex min barnpsykiatiker...
jag mötte ju honom, han såg bra rädd ut... :P


sofie: du är bara för orolig.
Du har ju en man o sköter dig hyggligt, 5 kg, va e de?
Din man vill väl ha dig hursom, och du ska ju inte leta sex nånannanstans.
Näe, du ska bara njuta av glassen, och sen kosta på dig att köpa en sallad till lunch varje dag, skitsamma vad det kostar, du har råd.
Mer
17 år 10 månader sedan #38865 av Saari
Svar från Saari i ämnet Viktväktarna?
TVÅ TIMMAR??? Shit. Haha, då är jag hellre fet ;)

Skämt åsido. Det är en ganska lång promenad. Hur långt blir det, över en mil va? Själv skulle jag aldrig orka! Inte med en gång i alla fall. Att trappa upp sin motion är bäst, för då är det mindre risk för att man tappar sugen.
Mer
17 år 10 månader sedan #38982 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Viktväktarna?
Tack Admin för promenadtipset, du är ett föredöme, som i mycket annat och så...

Okej, jag kan börja promenera litet mer. Förutom att jag promenerar till och från jobbet och pendylen och förutom att jag promenerar 10-20 min på lunchen ibland. Men det är tiden som inte räcker. Tiden, tiden... Men jag önskar jag dessutom hade tid att promenera två timmar varje dag. Eller varför inte jogga igen, gjorde det ett tag för 1-2 år sedan? Sedan sprang jag sönder skorna, som dessutom inte var bra skor från början. Jag tycker jag har gjort ganska mycket för vikten och hälsan. Viktigast är väl hälsan ändå.

Undrande, du, jag ska inte oroa mig då, tack ska du ha, det var snällt sagt.

/Sofie