20-äggs dieten

Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1235452 av Zoidar
20-äggs dieten skapades av Zoidar
Tänkte testa en period, en månad kanske, att äta 20 ägg om dagen. Utöver det blir det mest grönsaker och lite frukt. Varför nu detta? Tänker att ägg mättar och är low carb och dessutom otroligt näringsrikt. Borde väl bli hyffsat billigt, även jag äter ekoägg?







Ägglatte denna morgon. 5dl kaffe mixat med 5 råa ägg. Man kan blanda i kanel, kakao eller liknande för smaken.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1235493 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet 20-äggs dieten
zoidar åk ut till en bondgård de har nästan höns alla har du pappen till ett tjog ägg får du det billigast därigenom. Förr viktig extrainkomst för bonden, passa på att köpa en kyckling också samt på hösten en välmatad gås till Mårten och laga till i ugnen bjud far och mor och syskon på det, du får fullt av folk hemma, många? Gardera med en kalkon, det har många bönder med. Jag har ingen oplockad gås med dig!

Som min mor, hon köpte både kyckling och höns, plockade tog ur inkråmet, stekte bredvid hjärta kroe och lever. Kroe? Muskelmagen. Sedan på den tiden brände hon bort det sista över en låga med rödsprit.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235606 av Melody
Svar från Melody i ämnet 20-äggs dieten
Aha , intressant...bara man inte råkar illa ut av allt kolesterol så.
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1235613 av Clean
Svar från Clean i ämnet 20-äggs dieten
Man kan få njursten av att bara äta ägg. Jo, jag käkade mycket ägg och fet kött när jag bantade jag blev så äcklad att jag nästan aldrig mera äta kött eller ägg nånsin mera.
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Clean.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1235633 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet 20-äggs dieten
Ägg i kaffe?

Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1235642 av Clean
Svar från Clean i ämnet 20-äggs dieten
Jo, Vittrad det är nasty! Men många tror på den här dieten och liknande. Vissa med diabetes har lyckas sluta med mediciner på den här dieten. Men för andra med diabates kan det vara livsfarligt med den här dieten. Så det får man rådfråga dietister tillsammans med en läkare. LCHF och liknande dieter!
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Clean.