Världens bästa och enklaste sätt att gå ner i vikt och hålla vikten (kod knäckt)

Mer
3 år 5 månader sedan #1290122 av Zoidar

krokus skrev: Hehe, jag som ytterst sällan äter grönsaker skulle inte klara denna diet. Blir du verkligen mätt på enbart grönsaker? Ingår bönor och andra proteinkällor i grönsaksdagarna?

För ett tag sedan provade jag att byta ut ris mot matvete. Det var väl okej, men inte supergott. Det gick åt extra mycket majonnäs till fisken.


Jag brukar ha gröna ärtor i salladen. Äter också linsgroddar. Tror jag klarar mig, även om proteinmängden inte blir så hög. Jag tycker jag blir hyffsat mätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 5 månader sedan #1290143 av Cosmos
För att bli mätt på grönsaker måste man ha lite "smörjmedel" i som just majonnäs eller creme fraiche. Bernaise kanske också går ner tillsammans med kålen och morötterna.

Fast jag får diarré av denna typ av kost.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1296458 av Zoidar
Grönsaksdieten (bara grönsaker varannan dag) funkar utmärkt! Gått ner från 84kg till 82kg på 4 veckor (0,5kg/veckan)


Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1. Orsak: Ändrat bildstorlek till 300px.
Mer
3 år 4 månader sedan #1296551 av memphis
Zoidar, får du äta sädesslag på grönsaksdagarna?
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1296563 av Zoidar

memphis skrev: Zoidar, får du äta sädesslag på grönsaksdagarna?


Nej, tillåter mig dock rotfrukter, men ej potatis. Skulle jag tillåta t.ex. havre blir det för mycket kalorier.

Jag tillåter mig något litet snacks, undantag varje dag som inte är grönsak. T.ex. en kaka, en bulle, en pinnglas, en macka. Det är belöningen för jag håller mig till grönsaker.

Sen dricker jag pepsi max och cola zero/light.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Zoidar.