Pulvergrönsaker, för de som äter för lite grönsaker?

Mer
3 år 2 månader sedan #1312640 av Zoidar
Den jag har tycker jag är god. Visst är det bättre om man gör egen smoothie, men detta är en enklare variant. Denna är i glaset:

Spirulina, chlorella (trasig cellvägg), broccoli, vetegräs, pumpaprotein, korngräs, alfalfa, spenat, moringa, grönkål.


Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 2 månader sedan #1312646 av Maxjohan1983

zoegas skrev: Jag hade hellre tagit en klunk ur ditt akvarium.


“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1312659 av Nissegossen
Geta förr på bondvischan växte nässlor runt utedasset.Nässlor växer enbart i näringsrik jord. Nässlor plockar jag gärna på våren och kokar nässelsoppa med frikadeller, skiter i att hundarna kissar på dem, går bort vid regn samt att det kokas. Lite skit rensar magen.

Frikadeller görs på samma sett som köttbullar bara att man inte steker dem utan att kokar istället. Rätt kryddat är det både nyttigt och gott. Efter att man lagt dem i kokande soppa väntar man på att de flyter upp till ytan de är färdiga då

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1312699 av krokus
"Lite skit rensar magen" måste vara det äckligaste ordspråket/uttrycket som finns! Blä! Vill nästan spy bara jag tänker på de orden. 

Zoidar,
Sånt där höll väl Recard på med? Ser riktigt oaptitligt ut. Grönsaker brukar vara rika på fiber. Känns du går miste om fibrerna om du dricker "grönsaker". 
Mer
3 år 2 månader sedan #1312700 av björk
Min pappa tvinga i mig lutfisk en högtid innan bio. Jag grät men
hen gav ej med sej. Såna brusisar var ett måste även om de ledde till
samma dilemma vart g. Och för att inte tala om MUSLEY
med en rått sallad "vete" . Såna pik föräldrar som träter in direktiven.
Det ger juh knappt ngn mer smak de blir snarare interaktivt. O stadig broms klots.
För mig "fortsättnings vis.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1312701 av Geta
Det nya programmet Fråga Doktorn Hälsa i SVT1 handlade om vad vi ska äta för att behålla hälsan. Fibrer är bra för att vi inte ska ruttna inifrån med hjälp av våra magbakterier. Bakterier frammanar förruttnelse.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Geta.