Fördelar med nattliga promenader

Mer
3 år 3 veckor sedan #1326855 av Zoidar

Admin1 skrev: På natten skall man sova. Nattliga promenader försvårar nog insomnandet och förvärrar sömnproblemen. Promenader är nog aktiverande också.


Njääee!

1. Varva ner

Ett problem många har är att de fortfarande är uppe i varv när de lägger sig och tankarna snurrar för fullt. Dianas tips är att hjälpa hjärnan att varva ner inför att du ska lägga dig.

"– Undvik mobilen och TVn innan du ska sova. Hjärnan har lätt för att fokusera på det negativa så det kan till exempel vara en mindre bra idé att läsa nyheterna det sista man gör. Gör istället något lugnare, ta en promenad eller läs en bok."

www.medley.se/blogg/fyra-tips-for-dig-som-vill-somna

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 veckor sedan #1326887 av Geta
Hope,

Jag tycker att du verkar vara i krig med kvinnor här på Viska.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326903 av Cosmos
Hope gillar inte kvinnor vilket är lite konstigt. Homosexuella män brukar hänga med kvinnor som kompisar för att de känns mer ofarliga och trygga än killar/män. 
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326908 av Nissegossen
Jag gillar inte honom, så för mig innebär det ingen förlust om han slutar skriva på viska, en dumdryg hatare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 veckor sedan #1326932 av Koltrast73
Svar från Koltrast73 i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Koltrasten försöker ha ett fågelperspektiv - gäst i en något förvrängd verklighet..
Mer
3 år 3 veckor sedan #1326945 av Nobel
Tror snarare att det är fördelaktigt att ta promenader under dagen så att kroppen hinner lugna ner sig till kvällen. Dessutom får en en dos solljus också. Somnar några timmar senare mot vad jag brukar om jag varit fysiskt aktiv på kvällen.

Annars är väl fördelarna med fysisk aktivitet liknande oavsett tidpunkt.