Fördelar med nattliga promenader

Mer
3 år 1 månad sedan #1326986 av krokus
Jämställdheten mellan könen kan bli bättre. Senast idag läste jag om en 16-årig tjej som vill gå klart bygg på gymnasiet. Rektorn tycker att hon ska byta, för att hon är tjej. Rektorn anser att denna tjej inte kommer klara utbildningen eller jobb efter utbildningen. Det handlar INTE om hennes betyg utan hennes kön. 
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326999 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader

krokus skrev: Jämställdheten mellan könen kan bli bättre. Senast idag läste jag om en 16-årig tjej som vill gå klart bygg på gymnasiet. Rektorn tycker att hon ska byta, för att hon är tjej. Rektorn anser att denna tjej inte kommer klara utbildningen eller jobb efter utbildningen. Det handlar INTE om hennes betyg utan hennes kön. 


Antar att han är Nisses eller Jockes ålder? Men krokus det är en utdöd generation snart. Hade det varit en yngre rektor så hade han gett henne sitt fulla stöd. Rektorn har ett stort fel oxå om han gör skillnad på kön. Han är miserabel. Misslyckad liten jävel. Han är snart en liten utdöd generation som tur är. För kriget mellan könen sitter i deras huvuden. Dom är oftast äldre och hänger inte med i samhällets utveckling. Som tex Nissepisse! Vissa hänger med i samhällets utveckling och är ingenting än tragiskt!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Hope. Orsak: Analsex
Mer
3 år 1 månad sedan #1327008 av Amandara
Jag har goda erfarenheter av att få vara jämställd. I 20 årsåldern jobbade jag på mekanisk verkstad. När jag hade hoppat av gymnasiet. Jag var en fågel i kajflocken som alla andra. Trivdes väl och tyckte hantverket var kul. På den tiden var det inte många tjejer som jobbade på mekanisk verkstad. De som ägde stället, en familj, var mycket bra att ha att göra med. Jag är fortfarande vän med några som jobbade där. En av mina bästa perioder i livet. Sen har jag jobbat som snickare, eller snickarlärling, med farsan som var snickare. Vi har byggt 2 hus från scratch och renoverat en hel del annat. Var ju kompis med Ölandsmördaren Pierre Karlsson som byggde huset bredvid vårt på Öland. Alla visste att det var han som var mördaren utom vi dom inte hade en aning om ryktena. Blev märkligt när säpo kom och grep honom. De kom in till oss och frågade om Pierre Karlsson jobbade i vårt hus. Farsan dirigerade vidare dem till nästa hus där han jobbade. Och så blev han gripen och senare dömt. Vi uppskattade honom han hjälpte oss en del och jag tror han uppskattade oss. Han hade clean record i våra ögon där alla andra var misstänksamma och undvikande. Vi var lyckligt ovetande. Annars hade det blivit konstigt. Och läskigt. Han är en brutal mördare.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327027 av krokus
Angående rektorn vet jag inte hur gammal denne är. Vet inte ens om det är en man eller kvinna, eftersom det skrevs "hen". 

Detta var bara ett exempel på att många anser att kvinnor inte hör hemma i mansdominerade yrken. Tvärtom då? Vad händer när en kille går barn- och fritidsprogrammet? "Åh, vad duktig du är, som engagerar dig i framtidens generationer!" eller liknande.

När pappor tar hand om sina barn, går med dem till lekparken, får de beröm. Beröm för att de gör något som är självklart. Helknäppt. När får kvinnor/mammor beröm? 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327029 av Geta
Män som söker sig till barnomsorgen ses ofta som misstänkta pedofiler. Det är inte så lätt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327033 av krokus
Manliga undersköterskor då?