Fördelar med nattliga promenader

  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 veckor sedan - 3 år 3 veckor sedan #1327146 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader

Cosmos skrev: Nu var det ju inte tal om mord här utan om våldtäkt.

Det har inte varit nåt tal om det. Män blir utsatta för mord och kvinnor för våldtäkter. Vilket är värst? Det går inte att säga förutom att måla kvinnor som offer för utsatta av allvarliga brott är inte logiskt. Män är isåfall lika drabbade av brott som oxå är allvarligt.

krokus skrev: Hope,

Tidigare skrev du att de som tror att det pågår "krig" mellan könen är dumma i huvudet. Jag är rädd för att bli överfallen av män. Jag är medveten om att incels existerar. Alldeles för många män hatar kvinnor. Hat är en av grundstenarna i krig. Sedan tycker jag att ordet "krig" är överdrivet i denna fråga, mellan män och kvinnor. 

"I väpnade konflikter är våldtäkt och annat sexuellt våld ofta en del av krigsföringen. Från slagfältet till sovrummet är kvinnor i riskzonen. Oavsett samhällsklass, ålder eller etnisk, kulturell eller religiös tillhörighet. Kvinnor och flickor utsätts för könsbaserat våld just för att det är kvinnor. Och förövarna går nästan alltid fria."
- Amnesty.se

Och ja, jag vet att män har känslor, jag har inte skrivit annat. Dina försök till härskartekniker är väldigt tröttsamt. 

Rädd för incels? Tänk då att dom flesta våldtäksbrotten sker av någon man känner väl tex sin sambo eller bror osv.
Och män är utsatta för flest mord för att dom är män? Det är inte logiskt. Dom tänker vad är den största kränkningarna av män; just mord. Vad är dom största kränkningarna mot kvinnor eller flickor våldtäkt. I dessa krig du nämner tror du inte att män dödas där. Ingen snyftar om dom.
Last edit: 3 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327149 av Geta
Män har förväntats gå ut i krig och offra sina liv. Nu med jämställdheten kan också kvinnor få göra det.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 veckor sedan #1327150 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Men visst Krokus kan jag förstå din rädsla och oro att bli våldtagen. Jag blev gruppvåldtagen när jag reste i Nordafrika. Det gjorde så att jag fick schizofreni. Sedan dess har jag varit sjuk i allvarliga psykoser. Det var i många år jag trodde att jag skulle inte kunna leva med allt detta tills morrn. Så illa var det.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327151 av Geta
Grunden till schizofreni grundläggs i barndomen, även om schizofreni bryter ut i 20-årsåldern.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 veckor sedan #1327154 av Hope
Svar från Hope i ämnet Fördelar med nattliga promenader
Även om grunden läggs som barn behöver inte alltid utvecklas till schizofreni likadant har man enligt vetenskapliga undersökningar att stora påfrestningar kan utlösa schizofreni. Det är allmänt vedertaget numera idag.
Mer
3 år 3 veckor sedan #1327158 av krokus
Ibland undrar jag om jag verkligen har psykossjukdom, eller om mina problem är pga ptsd. Apropå traumatiska upplevelser.